וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייננשל טיימס" חזר לרווח

27.2.2006 / 18:42

העיתון הכלכלי היה בהפסדים בחמש השנים האחרונות. לאחרונה גבר הלחץ על המנכ"לית סקרדינו להעמיד למכירה את העיתון

הכנסות פירסון (סימול PSON.L) גדלו בשנה שעברה ב-9% לעומת 2004, ל-3.7 מיליארד ליש"ט (6.4 מיליארד דולר) - הצמיחה השנתית הגבוהה ביותר זה חמש שנים - הודות לתוצאות שיא של חטיבת מו"לות ספרי הלימוד.

הרווח התפעולי של פירסון צמח ב-2005 ב-22% לעומת השנה הקודמת, ל-509 מיליון ליש"ט (888 מיליון דולר). חזרתו של "פייננשל טיימס" לרווח סייעה לשיפור שולי הרווח התפעולי של פירסון ל-12.4% לעומת 10.8% בשנה הקודמת.

חטיבת מו"לות ספרי הלימוד של פירסון רשמה בשנה שעברה גידול של 12% במכירות לעומת 2004, ל-2.66 מיליארד ליש"ט (4.64 מיליארד דולר), ועלייה של 22% ברווח התפעולי, ל-348 מיליון ליש"ט (607 מיליון דולר).

פירסון העריכה בעת פרסום תוצאותיה הכספיות כי השיפור בתוצאות חטיבת מו"לות ספרי הלימוד צפוי להימשך גם השנה, וכי הכנסות החטיבה צפויות לצמוח בשיעור של 3%-5%. כמו גם צופה החברה המשך גידול בהכנסות FT ושיעור גידול בתפוצתו של העיתון זהה לזה שנרשם בשנת 2005.

"מעמדנו המוביל בשוקי צמיחה, חדשנותנו ויעילותנו העניקה לנו תנופה של ממש, ואנו צופים תוצאות חזקות גם בשנת 2006 ובהמשך", אמר המנכ"לית מרג'ורי סקרדינו בעת פרסום הדו"חות.

"מכירת העיתון - על גופתי"

בעלי מניות של פירסון הגבירו לאחרונה את הלחץ על סקרדינו, להעמיד למכירה את FT במחיר של 500 מיליון ליש"ט (874 מיליון דולר) - למרות דבריה של סקרדינו, לפיהם העיתון יימכר "על גופתה המתה". כך דיווח אתמול העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".

שני בעלי מניות גדולים של פירסון כבר קראו בגלוי למכירת העיתון ובעלי מניות נוספים פועלים מאחורי הקלעים לקידום מכירתו. אקסה אינווסטמנט מנג'מנט, בעלת המניות השישית בגודלה של פירסון, המחזיקה ב-2.2% ממניות החברה, דוחקת בהנהלת פירסון למכור את FT. ריצ'רד מרווד, מנהל קרן השקעות באקסה, אמר כי ל-FT יהיה ערך רב יותר בידי חברה אחרת, לנוכח היקף הסינרגיה הקטן יחסית בין העיתון לבין תחומיה העסקיים האחרים של פירסון - הוצאת הספרים פינגווין ומו"לות ספרי לימוד.

חברת הקרנות האמריקאית פרנקלין טמפלטון, בעלת המניות הגדולה ביותר של פירסון, היתה הראשונה מבין בעלי המניות שהעלתה את האפשרות למכירת FT, כאשר קראה בשנה שעברה למכירתו.

בעל מניות נוסף, שביקש לשמור על עילום שם, אמר ל"אינדיפנדנט" כי הנהלת פירסון "מודעת היטב" ללחץ מצד בעלי המניות למכור את FT. "מתקיימים דיונים בעניין, ומהלך כזה יזכה לתגובות אוהדות ביותר. יש היגיון רב במכירת העיתון, אשר היקף הזמן שמקדישה ההנהלה לענייניו גדול ביחס לתרומתו לחברה", אמר בעלי המניות.

בעלי מניות של חברת פירסון קראו לסקרדינו, בפגישתם השנתית בשנה שעברה, למכור את "פייננשל טיימס" בשל הפסדיו המתמשכים. מלבד היותה המו"לית של העיתון, פירסון היא גם המו"לית הגדולה בעולם של ספרי לימוד, ובתחום זה היא רושמת הצלחה ניכרת, עליה מעיב דשדושו הכלכלי של העיתון.

בפגישתם השנתית האחרונה של בעלי המניות של פירסון בלונדון, אשר נערכה בחודש מאי, פנו משקיעים לסקרדינו, ושאלו אותה עד כמה מחויבת החברה ל"פייננשל טיימס". אחד מהם שאל "מדוע לא לשכוח מ-FT ולהתרכז בענף ספרי הלימוד?". לאחר הפגישה חזרה סקרדינו, ואמרה כי FT יימכר על גופתה המתה. לדבריה, קשיי העיתון נובעים מהחולשה בענף הפרסום, וכי עם ההתאוששות בו, תשתפר גם התפוצה.

אנליסטים מעריכים כי המחיר שתקבל פירסון עבור FT, אם תחליט להעמידו למכירה, עשוי להגיע ל-500 מיליון ליש"ט, וכי חברות דוגמת ענקית המדיה ניוז קורפ, שבשליטת רופרט מרדוק, עשויות לגלות עניין ברכישתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully