וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעסיקים מאלצים עובדים זרים לצאת מהארץ

27.2.2006 / 17:06

ב"קו לעובד" טוענים כי המעסיקים מבקשים להוציא עובדים מישראל ולהכניס חדשים במקומם כדי לגרוף נתח מדמי התיווך שהם משלמים

מעסיקים של עובדים זרים לוקחים אותם בכוח לשדה התעופה, ומאלצים אותם לעזוב את הארץ, כך טוענים בארגון "קו לעובד". לדברי היועץ המשפטי של הארגון, עו"ד יובל לבנת, מדובר בתופעה. המעסיקים מבקשים להוציא עובדים מישראל ולהכניס אחרים מחו"ל במקומם, וכך לגרוף נתח מדמי התיווך שהעובדים החדשים משלמים לצורך הגעתם לישראל.

בשבוע שעבר הוזעק עו"ד לבנת לשדה התעופה כדי לסייע לעובד תאילנדי שמעסיקו לקח ממנו את דרכונו והתכוון לשלוח אותו לתאילנד. כשלבנת איתר את השניים טען המעסיק שהעובד הוא "ברחן", ולכן יש לו זכות להוציאו מן הארץ. עו"ד לבנת הסביר למעסיק כי לקיחת העובד נגד רצונו לנמל התעופה היא התנהגות פלילית, וציין כי השאלה אם לעובד יש אשרת עבודה או לא אינה רלוונטית לעניין, שכן המעסיק אינו זרוע של רשויות החוק, ואין לו כל סמכות לבצע "אכיפה אזרחית".

העובד סיפר לעו"ד לבנת כי המעסיק הלין את שכרו, והוא עזב את מקום עבודתו ומצא עבודה חלופית. המעסיק איתר אותו אצל מעסיקו החדש ושכנע אותו לשתף עמו פעולה נגד העובד. המעסיק החדש מסר לעובד, כי על פי החלטת חברת כוח האדם עליו לעבור למעסיק חלופי, והוא הונחה לנסוע לבאר שבע לצורך העניין. שם חיכה לו מעסיקו הקודם, שלקח ממנו את דרכונו, ולקח אותו לנמל התעופה למרות שהתנגד.

ב"קו לעובד" מציינים שבית המשפט העליון הטיל בעבר עונשי מאסר בפועל על גורמים עבריינים שניסו לכפות על עובדים זרים לצאת מהארץ. בית המשפט קבע ש"גירושם של עובדים זרים אינו עניין המסור לשיגיונותיו של המעסיק, אלא חייב לבוא על פתרונו בדרכים אותן קבע המחוקק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully