וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי חמאס יבקרו ברוסיה בסוף השבוע

רויטרס

27.2.2006 / 15:44

כך הודיע משרד החוץ הרוסי והוסיף, כי ייתכן שאת המשלחת יקבל השר לברוב. וולפנזון: הרשות תקרוס אם לא יועברו אליה כספי המיסים

ראשי חמאס יבואו לביקור רשמי ב[[רוסיה]] ביום שישי הקרוב, ה-3 במרץ- כך הודיע בצהריים משרד החוץ הרוסי באמצעות סוכנות הידיעות הרוסית. נשיא רוסיה, [[ולדימיר פוטין]], הפתיע בתחילת החודש כשהיה המנהיג הבכיר הראשון בעולם שהזמין את ראשי הארגון לביקור רשמי לאחר זכייתו בבחירות ברשות הפלסטינית. בכך שבר פוטין את הקו הבינלאומי שמייצג הקוורטט, שהציב לחמאס תנאים מוקדמים ובהם התנערות מטרור, הכרה בישראל והתפרקות מנשקו. על פי הודעת משרד החוץ, "אין זה מן הנמנע" שאת משלחת החמאס יקבל שר החוץ הרוסי, [[סרגיי לברוב]].

שליח הקוורטט למזרח התיכון, ג'ימס וולפנזון, אמר היום כי הרשות הפלסטינית עשויה לקרוס מבחינה כלכלית בתוך שבועיים, לאחר הקפאת העברת כספי המסים מצד ישראל. במכתב ששיגר למדינות הקוורטט, כותב וולפנזון, כי גם אם תצליח הרשות לשרוד באופן זמני בעזרת כספים מהמדינות התורמות, עשוי להתפתח בה מצב של אלימות ואנרכיה. לדבריו, ניתן יהיה למנוע זאת בעזרת גיבוש תוכנית כלכלית לטווח ארוך, עם כינונה של הממשלה החדשה בראשות חמאס.

העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" דיווח הבוקר כי צרפת והנציבות האירופית מובילים מהלך שנועד לשחרר 23 מיליון ליש"ט (כ-40 מיליון דולר) לרשות הפלסטינית באופן מיידי. בכיר בצרפת אמר כי הממשלה רוצה שהכסף יועבר בחטיבה אחת לרשות, כחלק מאסטרטגיה של הושטת יד לחמאס. בריטניה לא החליטה עדיין אם תתמוך במהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully