וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: לשכנותינו אין מה לדאוג מהגרעין שלנו

רויטרס

27.2.2006 / 15:18

נשיא איראן ביקר בכוויית וביקש להרגיע את חששות שכניו. שר החוץ שלו חזר והצהיר כי איראן לא תוותר על מחקרה הגרעיני

נשיא איראן, [[מחמוד אחמדינג'אד]], אמר היום כי ארצו היא "שכנה טובה" שמבקשת לקדם את היציבות האזורית. אחמדינג'אד ביקש להרגיע את חששות שכניו מהמפרץ הפרסי בנוגע לתוכניתה הגרעינית של איראן.

"אנחנו רוצים שלום, ביטחון, קדמה לכל הארצות באזור, ובמיוחד לשכנותינו", אמר הנשיא האיראני לכתבים במהלך ביקור קצר ב[[כוויית]].

"ההיסטוריה מוכיחה ש[[איראן]] היא שכנה טובה לארצות האזור. אנחנו עובדים על דלק גרעיני רק לצורכי שלום", הוסיף באמצעות מתורגמן.

אחמדינג'אד סירב לדיווחים לפיהם איראן הגיעה ל"הסכמה בסיסית" עם רוסיה בנוגע להעשרת אורניום על אדמת רוסיה. בטוקיו ציטט בכיר יפני את שר החוץ האיראני, מנודהר מוטאקי, כאומר שטהרן לא תוותר על מחקרה הגרעיני בכל מקרה.

שכנותיה של איראן במפרץ הפרסי מודאגות מאד מתוכניתה הגרעינית, במיוחד משום שהן תהיינה הראשונות להיפגע מקרינה ונשורת במקרה של תקלה או התקפה בכור בבושהר.

מוסקבה הציעה להעשיר אורניום עבור איראן על אדמתה, ובכך לוודא שאיראן לא תוכל להשתמש בדלק הגרעיני לצורכי נשק.

איראן מכחישה בתוקף שיש לה כוונות לפתח נשק גרעיני, אולם היא לא הצליחה לשכנע בכך את הקהילה הבינלאומית, שהצביעה ברוב גדול במועצת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), להפנות את עניין הגרעין האיראני למועצת הביטחון של האו"ם, שבכוחה להטיל סנקציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully