וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון גדול לקדימה ב"בליך": 43 מנדטים

יוסף אפרתי. צילום: רועי בית לוי. עריכה: בת גולן

27.2.2006 / 12:55

מצבה של העבודה מעט טוב יותר לעומת הסקרים - 21 מנדטים, הליכוד עם 15, ולאחר מכן מרצ, האיחוד הלאומי והירוקים

אם התוצאות בתיכון בליך ברמת גן אכן משקפות (כפי ששיקפו בעבר הרחוק, ופחות בעבר הקרוב) את תוצאות הבחירות הכלליות - הרי שאהוד אולמרט וחבריו לקדימה יכולים להיות מרוצים מאד.

בבחירות הדמה שהיו שם היום זכתה קדימה ב-43 מנדטים (36% מקולות מצביעי תלמידי י"א-י"ב), והקדימה בפער ניכר את יתר המפלגות.

במקום השני בקרב מצביעי תיכון בליך - פחות ממחצית מקדימה: מפלגת העבודה, עם 21 מנדטים. הליכוד שלישית עם 15 מנדטים, פחות או יותר בהתאם לסקרים בעיתונות.

מנצחת גדולה בבחירות בבליך היא מרצ, שהתברגה במקום הרביעי, עם לא פחות מ-10 מנדטים. רשימת הימין המאוחדת של האיחוד-הלאומי-מפד"ל, שצומחת בסקרים, פופולרית גם בקרב התלמידים: כתשעה מנדטים.

משלימים את "הכנסת" של תיכון בליך - הירוקים עם כשמונה מנדטים, ש"ס עם שישה וסוגרת שינוי עם חמישה מנדטים. זאת, בניגוד לסקרים המצביעים על כך שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה.

מפלגת העבודה אומרת בתגובה כי "הבחירות בבליך הן בחירות אופנתיות, וניצחה בהן מפלגת אופנה". בעבודה אומרים ש"מפלגת האופנה קדימה אחראית לבעיות האמיתיות של מדינת ישראל, ומטבע הדברים בעיות אלה מעסיקות את הוריהם של תלמידי בליך, ולא את התלמידים עצמם".

גורמים בשינוי מביעים סיפוק מהתוצאות , ואומרים שהתוצאות בבחירות בבליך מתווספות לתוצאות טובות למפלגה בתיכונים אחרים. לדברי הגורמים, נתונים אלה מעידים שהצעירים חוזרים לשינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully