וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: הגדר בחברון "תייבש" את הפלסטינים

27.2.2006 / 12:20

האגודה לזכויות האזרח עתרה לבג"ץ בטענה שהגדר תפגע בזכויות התושבים, וכי תועלתה הביטחונית נמוכה לעומת הפגיעה הצפויה

האגודה לזכויות האזרח עתרה לבג"ץ בשם הפלסטינים המתגוררים בדרום הר חברון, בדרישה למנוע הקמת גדר פנימית לאורך כבישים באזור, ולבטל צווים לתפיסת קרקע פלסטינית, שמטרתם הכשרת הקרקעות לבניית הגדרות.

האגודה מבקשת להוציא צו מניעה זמני, שיאסור על ביצוע עבודת תשתית והעבודות להקמת הגדר, עד למתן פסק הדין הסופי בעתירה. העתירה הוגשה על ידי עו"ד לימור יהודה מהאגודה לזכויות האזרח.

האגודה עותרת נגד כוונת צה"ל להקים גדר בטון נמוכה, באזור הר חברון, בגובה 80 ס"מ. הקמת הגדר, לטענת האגודה, תביא לכליאתה של מובלעת בשטח של 80,000 דונם ולניתוק האוכלוסייה הפלסטינית מהמרכזים העירוניים, המשמשים את האוכלוסייה לקבלת שירותים חיוניים, ותנתק רבים מהפלסטינים באזור מאדמתם. בעתירה נטען עוד, כי למרות ההתנגדויות להקמת הגדר שהוגשו בעבר, הקמתה לא הופסקה וכי ההליך המנהלי היה פגום, משום שלתושבים הפלסטינים לא ניתנה האפשרות להשמיע את טיעוניהם.

בעתירה נטען כי הקמת הגדר תביא לפגיעה קשה בזכויות היסוד של הפלסטינים ובאורחות חייהם, עד כדי סכנה להמשך קיומם באזור. כמו כן נטען, כי ההחלטה על הקמת הגדר לא נובעת מצורך ביטחוני אלא מרצון ל"ייבש" את השטח, על מנת לאפשר את סיפוחו העתידי לישראל. "שיקול זה הוא זר ולא קשור לצרכים הצבאיים והביטחוניים", נכתב. עו"ד יהודה ציינה בעתירתה כי מומחים ביטחוניים העריכו כי מדובר בגדר שנזקיה הביטחוניים גדולים יותר מתועלתה, בשל העובדה ש יווצר רצף עמדות ירי לאורך הכבישים.

בסיכום העתירה נכתב כי נוסף על ההגבלות הרבות המוטלות כבר כיום על האוכלוסייה באזור זה, תביא הקמת הגדר לפגיעה בזכויות הקניין, בזכות לפרנסה, לחינוך ולבריאות. לטענת האגודה, הקמת הגדר מהווה איום ממשי על יכולת האוכלוסייה להמשיך ולהתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully