וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנונימוס: מגדלי אווזים מרעיבים העופות במכוון

רחביה ברמן

27.2.2006 / 11:50

העמותה טוענת כי המגדלים מונעים מהעופות מזון ותרופות מתוך "סחטנות צינית". המגדלים: חיסלתם הענף, אין לנו כסף

עמותת "אנונימוס", הנאבקת בהתעללות בבעלי חיים, פנתה למנהל השירותים הווטרינריים בתלונה, לפיה חקלאים מרעיבים למוות להקות אווזים.

בתלונה, שהוגשה למנהל השירותים הווטרינריים ד"ר משה חיימוביץ', מצויין, כי מיכאל אלוני, מגדל אווזים מתל-עדשים הודה בשידור חי (לרדיו "קול רגע") כי הוא מזניח את האווזים שברשותו, ואינו מספק להם מזון וחיסונים בכמות הדרושה לקיומם. כתוצאה מכך, לדבריו, מתו כבר 200 מתוך אלף אווזים. הוא העריך שמאות אווזים נוספים מתו עד כה גם במשקים אחרים בסביבה.

עמותת אנונימוס טוענת, כי "מעבר לעבירה הברורה על חוק צער בעלי-חיים שבהזנחתם למוות של האווזים, הרי שבאי מתן חיסונים יש גם כדי להגביר את הסכנה שבהתפשטות מגיפות, כפי שהודה מר אלוני עצמו".

אנונימוס מציינת כי "בעבר התריעה על כך שבכוונתם של מגדלי האווזים להזניח את אווזיהם למוות, אך דבר לא נעשה כדי לעצור את ההדגרה וההבקעה של אפרוחים אלה, למרות שהיה ברור שלא יהיה להם שימוש מלבד כ"בני ערובה" בידי מגדלי האווזים". עוד מציינת העמותה, כי "למגדלי האווזים ניתנו פרקי זמן ארוכים, שכללו הארכות חוזרות ונשנות במשך שנים, להיערך לסגירת הענף".

באנונימוס דורשים ממנהל השירותים הווטרינריים לנקוט הליכים משפטיים וחוקיים נגד מי שהודו בהתעללות בבעלי חיים ובסיכון בריאות הציבור, וגם לחקור את הנעשה במשקי רבייה נוספים, ולקוט הליכים נגד מגדלים נוספים שיימצאו מזניחים את אווזיהם.

דוברת אנונימוס, רעות הורן, אמרה כי "משרד החקלאות צודק בטענה שהאווזים האלו לא היו צריכים לבוא לעולם, אך משעה שהם הובאו לעולם עליו לפעול להפסקת ההתעללות בהם כמתחייב מחוק צער בעלי-חיים. הציניות הסחטנית של מגדלי האווזים מרקיעה שחקים כשהם מאיימים שאם לא נותנים להם לפטם את האווזים הם דווקא ירעיבו אותם. מובן שההרעבה למוות, בדיוק כמו הפיטום למוות, היא התעללות חמורה בבעלי-חיים. אני פונה לצרכנים וקוראת להפסיק לחלוטין לצרוך כבד אווז, אם לא בשל הפיטום האכזרי, הרי שבגלל הסכנה הבריאותית והסביבתית הנובעת מהפסקת מתן החיסונים וההרעבה".

מיכאל אלוני אומר בתגובה לפניית מערכת וואלה חדשות, כי אינו מרעיב את האווזים בכוונה, וכי הוא עושה כל שביכולתו לספק לאווזים שברשותו מזון ותרופות, אולם "היות שהמדינה החליטה לחסל את ענף האווזים, אין לנו אפשרות כלכלית לקיים את הלהקות, ואנחנו מחכים שמשרד החקלאות יורה לחסל את הלהקות". אלוני אמר כי ללא פיטום, אין הצדקה כלכלית לגידול אווזים לצורך מכירת כבדם.

משרד החקלאות, שניסה לעגן את פיטום האווזים בחוק ונכשל, קבע לוח זמנים לפיו עד ה-15 באפריל 2006 ייסגר סופית ענף הפיטום. תאריך זה יחול יותר משנה לאחר כניסתה לתוקף של פסיקת בג"ץ, שאסרה על פיטום האווזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully