וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבודהיסטים קוראים לר"מ תאילנד להתפטר

רויטרס

27.2.2006 / 10:22

ת'אקסין שינוואטרה זכה בניצחן סוחף לפני שנה בלבד, אולם מאז המאיס את עצמו בשחיתויות. גנרל לשעבר מוביל את המאבק נגדו

מאות מפגינים בודהיסטים מארגון "צבא דהארמה" המשיכו במערכה הקוראת להתפטרותו של ראש ממשלת [[תאילנד]], [[תאקסין שינוואטרה]], יום לאחר ההפגנות הגדולות ביותר נגד השלטון זה 14 שנה.

בעת שעובדים השלימו את מבצע הניקוי לאחר הפגנה של אמש, בה השתתפו להערכת המשטרה 50 אלף בני אדם, ערכו תומכיו של המפגין הראשי צ'אמלונג סרימואנג עצרת תפילה בחזית הארמון הגדול עטור חרוטי הזהב בבירה [[בנגקוק]].

צ'אמלונג, סגפן וגנרל לשעבר שהוביל "מהפכה עממית" מוצלחת אך עקובה מדם נגד המשטר הצבאי ב-1992, מקווה שתושבי בנגקוק ינהרו למגרש המצעדים סנאם לואנג מאוחר יותר היום כדי להמשיך בלחץ על ת'אקסין.

"אנחנו נהיה כאן עד שהמשימה תושלם", אמר צ'אמלונג לכתבים בתשובות הכתובות שחילק בתגובה לשאלות שהופנו אליו. "הדרך היחידה להוציא אותנו מסנאם לואנג היא שת'אקסין יתפטר".

ת'אקסין, איל תקשורת לשעבר, זכה בניצחונו המוחץ השני ברציפות בבחירות לפני 12 חודשים, אולם האהדה אליו דעכה בעקבות האשמות כי הוא מערער את האיזונים החוקתיים בין הרשויות השונות, וכי הוא מתאים את מדיניותו לאינטרסים העסקיים של משפחתו.

מכירת אימפריית הטלקום המשפחתית שייסד ת'אקסין, בסכום של 1.9 מיליארד דולר ותוך פטור שערורייתי ממסים, הצית זעם בקרב מעמד הביניים, עד כדי כך שת'אקסין נאלץ להכריז על בחירות בזק בשניים באפריל – שלוש שנים לפני המועד הקבוע.

אסור ללכת להתקלח או לישון

היות שבסיס התמיכה הכפרי שלו נותר מוצק, צפויה מפלגתו, "תאי ראק תאי", לזכות בניצחון קל נוסף. עם זאת, הסקרים מורים כי הרוב ממנו נהנית מפלגת השלטון יצטמצם מ-377 מושבי הפרלמנט (מתוך 500) מהם היא נהנית כיום. עדיין נותר לראות אם הניצחון הצפוי בבחירות יוציא את הרוח ממפרשיה של תנועת המחאה בת ששת החודשים.

מיד לאחר תפילות הבוקר שלו אמר צ'אמלונג לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מצפה שההפגנה הערב תהיה גדולה מזו של אמש. הוא הוסיף כי חברי הכת הבודהיסטית שלו , "סאנטי אסוקה", שהוצאה מחוץ לחוק, יהוו את עמוד התווך של ההפגנה.

"היחידה שלנו תשתלט כאן על האזור כדי שההפגנה תימשך מסביב לשעון", אמר לוחם התותחנים לשעבר, שהשתתף במאבק נגד הקומוניסטים בלאוס וב[[וייטנאם]] במהלך שנות ה-60 וה-70.

לאחר מכן הוא לקח מגאפון וקרא לתומכיו בנימה תקיפה שלא לחמוק להתקלח או לחטוף תנומה. "באנו לכאן ליישם את עקרונותינו – לאכול מעט, לצרוך מעט ולעבוד קשה", אמר. "למה לנו לבזבז את כספנו על מקלחות במקומות אחרים? אני יכול להתרחץ עם שלוש קערות מים, ואני מאמין שגם אחינו ואחיותינו, אחיינינו ואחייניותינו יכולים לעשות גם הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully