וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מחבלי אל-קאעדה נהרגו בקרב יריות בריאד

27.2.2006 / 9:38

כוחות הביטחון של ערב הסעודית צרו על בניין בו הסתתרו חשודים במעורבות בפיגוע הכושל בבית הזיקוק בסוף השבוע

כוחות ביטחון סעודיים הרגו היום חמישה חשודים בטרור שעל פי החשד קשורים להתקפת אל-קאעדה על בית הזיקוק הגדול בעולם. קרב היריות התפתח לאחר שכוחות הביטחון צרו על הווילה בשכונת אל-חמרה האמידה במזרח [[ריאד]], בה הסתתרו החמושים. בשכונה זו נמצאים גם מספר מתחמי מגורים של אזרחים מערביים.

העימות התרחש יום לאחר שמחבלים מתאבדים של אל-קאעדה ניסו להשתלט על מתקן הנפט אבקאעק, בהתקפה הישירה הראשונה על מערך האנרגיה הסעודי מאז ניסיון ההפיכה הכושל של ארגון הטרור נגד בית המלוכה הסעודי ב-2003. ערב הסעודית היא יצואנית הנפט הגדולה בעולם.

מקורות ביטחוניים אמרו כי משטרת ריאד עלתה על עקבות החשודים לאחר שרדפה אחר שני כלי רכב שהופיעו במצלמות האבטחה של מתקן אבקאעק, זמן קצר לפני שהותקף.

מקור אחד אמר גם שהמבוקשים התגלו גם באמצעות מעקב באינטרנט. בהודעה שפורסמה ברשת נטלו אלמונים אחריות בשם אל-קאעדה על ההתקפה באבקאעק, הנמצאת במזרח ערב הסעודית, סמוך לחוף [[המפרץ הפרסי]].

עדים בריאד דיווחו כי שמעו קול של ירי כבד, וכן מה שנשמע כמו מטח מרגמות, בעת שכוחות הביטחון כיתרו את הפרבר וחסמו את הכניסות אליו לפנות בוקר. "בערך בזמן תפילות השחר, שמענו יריות וראינו את השמיים נדלקים", אמר העיתונאי אודוואן אל-אחמר, המתגורר באזור. במהלך העימות נלכדו כ-24 מתפללים במסגד מקומי. קרב היריות הסתיים במותם של כל הגברים שהתבצרו בבניין. מספרם עומד על פי ההערכה על חמישה.

ההתקפה על אבקאעק היתה המבצע הרציני הראשון של החמושים נגד המלוכה הסעודית מאז שמחבלים מתאבדים ניסו להשתלט על בניין משרד הפנים הסעודי ב-2004. הרשויות בערב הסעודית מסרו כי שניים ממבצעי הפיגוע הכושל נכללים ברשימה של מבוקשי אל-קאעדה בכירים שפורסמה בשנה שעברה. אל-קאעדה עצמה זיהתה אותם בהודעת אינטרנט שפורסמה בשבת, בה נדר הארגון לבצע התקפות נוספות.

בהודעת משרד הפנים הסעודי נאמר כי המחבלים המתאבדים באבקאעק השתמשו בשני טונות חומר נפץ בהתקפתם הכושלת, שגרמה לפיצוץ אדיר בשער המתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully