וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה למנוע מ"מילובן" להזרים שפכים לים

27.2.2006 / 9:47

ארגוני איכות סביבה דורשים מוועדת ההיתרים, המכונסת היום בת"א, שלא להתיר למפעל, הממוקם בגליל המערבי, להזרים השפכים

פעילים למען איכות הסביבה דורשים מהוועדה למתן היתרי הזרמה לים להימנע ממתן היתר הזרמת שפכים למפעל "מילובן" שבגליל המערבי. נציגי עמותת "צלול", "מגמה ירוקה" ו"מטה הגולשים" קיימו לפנות צהריים הפגנה מול מלון באזל בתל אביב, בו מכונסת היום הוועדה.

בית משפט השלום בקריות נתן בעבר למפעל ארכה של כחצי שנה על מנת שימצא פתרון מתאים לשפכיו. ערעוריו של מפעל מילובן לבית המשפט המחוזי נדחו פעם אחר פעם, לאחר שבית המשפט קבע כי על המפעל להפסיק את הזרמת השפכים. גם החלטתו האחרונה של שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, יצחק כהן, שהתקבלה בשבוע שעבר, דחתה את ערעורו של המפעל, וקבעה כי יש לעצור את הזרמת השפכים עד ל-12 במרץ, ללא כל עיכוב נוסף. נציב המים, אליו פנתה הנהלת "מילובן", קבע גם הוא כי לא יאפשר למפעל להזרים שפכיו לנחל.

מעמותת "אדם טבע ודין" נמסר, כי הזרמת השפכים של המפעל אמורה להתבצע ישירות לים באמצעות מיכליות או תוך שימוש בנחלים הנעמן וחילזון, כצינורות הובלה ישירות לים. עו"ד שירלי בבאי שלומיוק מהעמותה כתבה במכתב לוועדה: "אין לוועדה סמכות לדון בנושא הזרמה לים באמצעות נחל הנעמן או נחל החילזון, לאחר שנציב המים סירב לבקשת המפעל לקבל היתר כזה. מתן היתר הזרמה לים יהא בלתי חוקי, חורג מסמכות, חסר סבירות באורח קיצוני וחוטא לחובות הוועדה כלפי הציבור הרחב כפי שהטיל עליה החוק".

עו"ד בבאי טוענת עוד: "מה שמבקש כעת המפעל לעשות הוא להעביר את הזיהום ממקום אחד למשנהו, כלומר להעבירו מהנחל, שנסגר בפניו לאחרונה, לים הגדול והפתוח. פעולה כזו פסולה ועל הוועדה כחלק מרשויות החוק, לעמוד על המשמר בפני כוונה זו".

עזר פישלר, רכז עמותת "צלול" בחיפה והצפון, טוען כי המפעל ממשיך לזהם את הנחל, תוך שימוש בטענות סרק של סגירת המפעל ופיטורי העובדים. לדברי העמותה, "כל ניסיונות עיכוב ביצוע הצו, המורה על הפסקת ההזרמה, נועדו להמשיך ולהרוויח זמן וכסף על חשבון הסביבה והציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully