וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בער למזוז?

מיכל מירון-שקד

27.2.2006 / 9:26

מיכל מירון-שקד על היועץ המשפטי שכמעט טבע בחופי האי היווני, ופתאום החליט לזוז בעניין הנגבי, נגד דעת שופטי העליון ומבלי לחכות להכרעת הבוחר

ביום 25.1.04 התמנה מני מזוז לכהונת היועץ המשפטי לממשלה. 20 שרים הצביעו בעדו. רק אחד התנגד. ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, לא השתתפו בהצבעה. הממליץ העיקרי של מזוז היה שר המשפטים דאז, טומי לפיד. היום לפיד שותה תה עם לימון וצופה על הפוליטיקה הישראלית מן הצד. מזוז, לעומת זאת, מנסה לעצב אותה במו ידיו: "במקום שנבחרי הציבור אינם נוטלים על עצמם אחריות - אין מנוס ממעורבות של המערכת המשפטית. ניסיתי לקדם תרבות של נטילת אחריות אישית" אמר היועץ המשפטי לממשלה בכנס שנערך בירושלים בנושא אתיקה במערכת הבחירות.

אמש, שנתיים ו-32 יום לכהונתו בתפקידו הרם, הרשה לעצמו היועץ המשפטי הביישן משדרות, לתקוף בחריפות את החלטתו של צחי הנגבי להמשיך לכהן כשר ולא להתפטר, למרות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום.

חיצי מתקפתו של מזוז שנחתו על הנגבי, כוונו ובוודאי גם פגעו בשלושת שופטי בית המשפט העליון, שלא ראו את פיטורי הנגבי עין בעין עם היועץ. הציבור יכול לבוא ולומר, 'עם כל הכבוד ליועץ המשפטי לממשלה, שעדיין לא החליט סופית, אנחנו מחליטים'. למה שאנחנו השופטים נקדים את הציבור בעניין הזה? בעוד שלושה שבועות, יגיד הציבור את דברו", אמר השופט אליעזר ריבלין.

"מה החיפזון?", שאלה השופטת אילה פרוקצ'יה, "מדוע לא להמתין לתוצאות השימוע? עוד אין טיוטת כתב אישום, ואין החלטה סופית להגיש. למה לא להמתין עוד שלושה חודשים ולראות מה תוצאות השימוע? אם נעבירו כעת מכהונתו יכול להיגרם להנגבי נזק שאינו ניתן לתיקון, אם יוחלט שלא להגיש כתב אישום, והוא כבר פוטר".

אבל מני מזוז, האיש שהחליט על סגירת התיק בעניין האי היווני, לא מוותר: "אלה מסוג השאלות שאני הייתי שמח אילו היו נחתכות על פי קווים של אתיקה ציבורית ולא של משפט ובתי משפט", המשיך מזוז את הדיאלוג שלו עם השופטים ועם צחי הנגבי אמש, כבר מחוץ לכתלי בית המשפט.

שנה ומשהו אחרי שכמעט טבע בחוף היווני, ו-30 יום בדיוק לפני הבחירות, מזוז החליט לזוז ולצאת לקרב של הורדת ידיים, עם הנגבי, ועם שופטי בית המשפט העליון. מילא שמזוז לא סומך על הפוליטיקאים, אבל בעצם, הוא לא סומך גם על 5 מיליון בוחרים שאמורים ללכת לקלפי ולהצביע כן או לא קדימה. כן או לא בעד אולמרט כראש הממשלה המגבה בגלוי את הנגבי במאבקו למען עצמו ונגד מזוז.

השורה התחתונה ברורה כאן מאוד. אם כה בוער למני מזוז לפטר את הנגבי, יכול היה להחיש את השימוע ולקיימו לפני הבחירות. לא עשה זאת, צריך להמתין להכרעת הבוחר. אחרי הכל: הנבחרים נבחרים ע"י העם. מני מזוז רק מונה על ידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully