וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות מצאה תולעים בירקות קפואים

27.2.2006 / 8:42

הזוחלים נמצאו בשקיות קפואות של כרובית וברוקולי של חברות מילוטל, סנפרוסט ופרי גליל. המוצרים הורדו מהמדפים הכשרים

בבדיקת מעבדה שיגרתית שערכה [[הרבנות הראשית]] לשקיות קפואות של ברוקולי וכרובית של חברות סנפרוסט, מילוטל ופרי גליל, התגלו תולעים וחרקים רבים. ברבנות הוציאו הוראה בהולה למשגיחי הכשרות ברחבי הארץ על מנת לוודא שהמוצרים יורדו מהמדפים.

בעיתון "ידיעות אחרונות" דווח, כי במכתב ששלחה הרבנות הראשית צויין שאת המוצרים הנגועים אין כמעט אפשרות לנקות. הברוקולי והכרובית גדלים במושבים רבים ברחבי הארץ, ונחשבים לירקות בעייתים מבחינת ניפוי התולעים. לאחר מקרים רבים שבהם התגלו תולעים בירקות אלה, החליטו ברבנות הראשית כי מותר להשתמש בירקות אלה רק לאחר שהוקפאו, ולא כשהם טריים.

לאחר בדיקת המעבדה השגרתית של הירקות הקפואים, שנערכה לפני כשבועיים, התגלו הירקות כמלאים בתולעים וחרקים מסוגים שונים. עקב כך החליט ראש אגף הכשרות ברבנות, הרב יעקב סבג, להוריד מיד את כל המוצרים מהסופרמרקטים הכשרים, מבתי המלון ומהמסעדות. ראש מחלקת חרושת ותעשייה ברבנות, הרב חגי בר גיורא, הוסיף כי ניתן לראות את המזיקים גם בלי [[מיקרוסקופ]].

שלוש החברות שמוצריהן הורדו מהמדפים חולשות על החלק הארי של שוק הירקות הקפואים. מחברת סנפרוסט נמסר בתגובה כי נוכח הנתונים נערכו בחברה לבדיקה ממצה ומעמיקה ויהיה שיתוף פעולה עם הרבנות בנושא. החברה משוכנעת כי הנושא יפתר בימים הקרובים. מחברת ויטה פרי גליל נמסר בתגובה כי לא ידוע לחברה על הממצאים, וכי החברה משתפת פעולה במשך שנים עם נציגי הרבנות ועומדת בכל דרישות הכשרות של הרבנות. כמו כן הוסיפו בחברה כי אף גורם לא עידכן אותה לגבי הבדיקה שנערכה. חברת מילוטל לא מסרה את תגובתה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully