וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשה תכהן כראש הממשלה בג'מייקה

26.2.2006 / 22:28

פורטיה סימפסון-מילר, פוליטיקאית ותיקה ואהודה בת 60, נבחרה לראשות מפלגת השלטון, ותחליף את ראש הממשלה הפורש לאחר 14 שנים

האי הקריבי [[ג'מייקה]] עומד לזכות לראשונה בראש ממשלה מהמין הנשי - פורטיה סימפסון-מילר, 60, נבחרה לראשות מפלגת השלטון, "מפלגת העם הלאומית", בבחירות פנימיות. בהתאם לחוק, היא תהפוך באופן אוטומטי לראש ממשלה בשבועות הקרובים, כשפי.ג'יי פטרסון, ראש הממשלה המכהן, יפנה את הכסא לאחר 14 שנים בתפקיד.

סימפסון-מילר, שעד היום כיהנה כשרה לשלטון המקומי, גברה על שר ההגנה, ד"ר פיטר פיליפס, בהפרש לא גדול. פיליפס היה המועמד המועדף להחליף את פטרסון, אבל סימני שאלה קשים עומדים בנוגע לכשלונו במניעת אלימות: יותר מ-4,000 בני אדם נרצחו בג'מייקה מאז נכנס לתפקיד, לפני חמש שנים.

פיליפס זכה ב-1,538 קולות בבחירות לרשות המפלגה, לעומת 1,775 הקולות של סימפסון-מילר, דמות פופולארית בפוליטיקה במדינה מאז שנות ה-70. בתגובה להכרזת התוצאות אמרה כי "אני מקבלת על עצמי את התפקיד, ואני מבטיחה לכבד את המחויבות שנלווית לו, לשרת את כולכם".

מתנגדיה של סימפסון-מילר אמרו בתגובה כי אין לה כישורים מספיקים להנהגת המדינה, אולם לדברי הפרשנים, כי היא השיגה תמיכה נרחבת וחזקה במהלך עשרות שנותיה בפוליטיקה. "היא נתפסת כמי שטיפסה דרך כל הדרגות במפלגה, אחרי שהגיעה מחלק מאוד, מאוד עני של ג'מייקה, עד לראש", אמרה אחת הפרשניות, קתי בארט. "היא אישה נחושה מאוד בדעתה, פוליטיקאית אנרגטית, שרוב העם באמת אוהב – במיוחד הנשים, העניים והמובטלים".

סימפסון-מילר צפויה להחליף את פטרסון, ראש הממשלה שכיהן לאורך התקופה הארוכה ביותר בתפקיד בהיסטוריה של ג'מייקה, עד אפריל. לפני ההצבעה האיץ פטרסון במפלגתו "להתאחד למשפחה אחת". הוא הוביל את המפלגה לניצחון בשלושת מערכות הבחירות האחרון, למרות ביקורת נוקבת על התפשטות הפשע והאשמות בשחיתות. הבחירות הכלליות הבאות בג'מייקה יערכו ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully