וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'חוק ורסאי' אושר פה אחד בקריאה טרומית בכנסת

לירון מרוז

11.7.2001 / 14:00

לפי הצעת החוק של ח"כ מילוא תוקם ועדה מיוחדת לטיפול בפיצויים לנפגעים ולמשפחותיהם; החוק אושר לאחר שהממשלה הסירה התנגדותה; חלק ממשפחות ההרוגים והפצועים נכחו בדיון


הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית הצעת חוק למתן טיפול מיוחד לנפגעי אסון ורסאי. על פי הצעת החוק, אותה יזם חבר הכנסת רוני מילוא (מרכז), תוקם ועדה מיוחדת, בהרכב של שופט, נציג משרד האוצר ונציג שירותי הרווחה, לטיפול בפיצויים לנפגעים ולמשפחותיהם.

הממשלה התנגדה בתחילה לחוק ובישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה, שהתקיימה ביום שני, הוחלט להפילו. גם אתמול אמרו גורמים במשרד המשפטים כי הם יתנגדו לחוק, בטענה שהוא יוצר תקדים. כמו כן נטען שאז עלול להיווצר מצב בו ייראה שהמדינה לוקחת על עצמה את האחריות לאסון, במקום האשמים האמיתיים. ואולם, פעילות של יו"ר הקואליציה, זאב בוים, איפשרה בסופו של דבר חופש הצבעה לחברי מפלגות הקואליציה והחוק עבר פה אחד, בתמיכת 58 חברי כנסת.

בדיון נכחו מספר בני משפחה של הרוגים ופצועים מאסון ורסאי. ציון סרור, אביו של החתן אסי, אמר כי העברת החוק היום משפרת במקצת את הרגשתם וכי הוא מקווה שהממשלה תמשיך בהליכי החקיקה. אבי כהן, שבתו שונית נהרגה באסון, אמר כי את בני המשפחות לא מעניין חוק. "אנחנו רוצים רק שיממשו את ההבטחות שנתנו לנו", אמר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully