וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מיליון ש"ח יועברו לאבטחת ראשי רשויות

26.2.2006 / 19:22

ח"כ אברהם קיימה דיון בנושא האלימות נגד ראשי השלטון המקומי, והחליטה להעביר את הכסף. 9 ראשי ערים הותקפו לאחרונה

סגנית שר הפנים, רוחמה אברהם (קדימה), קיימה היום דיון בנושא האלימות והאיומים כנגד ראשי השלטון המקומי. אברהם אמרה שיש לנקוט גישה תקיפה כנגד האלימות הזו, והחליטה על העברת שלושה מיליון ש"ח לטובת סיוע מיידי לאבטחת ראשי רשויות מאוימים ומותקפים.

בדיון השתתף גם [[כרמי גילון]], יו"ר ועדת הביטחון של מרכז השלטון המקומי. הוא העריך כי בין 15 ל-20 ראשי רשויות קיבלו איומים על חייהם או הותקפו בחודשים האחרונים. ביניהם, ראש עיריית פתח תקוה, יצחק אוחיון, וראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, שקיבלו איומים על חייהם. רימונים נזרקו על בתיהם של ראש המועצה המקומית קדימה-צורן, יצחק גולברי וראש עיריית [[כפר קאסם]], סאמי עיסא. על ראש מועצת מעלה עירון, מוחמד ג'בראין, ועל ראש מועצה מקומית [[טובה-זנגרייה]], חסן אלהייב, ירו אלמונים בנוסף להשלכת רימונים על בתיהם. רימון הושלך גם לביתו של ראש עיריית רמלה, יואל לביא, שגם הותקף פיזית בלשכתו. רימון עשן הושלך לביתו של ראש עיריית הוד השרון, חי אדיב, וראש עיריית [[רמת השרון]], יצחק רוכברגר, הותקף, והתוקף איים עליו בסכין.

גם ראשי רשויות אחרים סבלו בעבר ממכתבי איום אנונימיים, הודעות איום טלפוניות, התפרצות ללשכה, הנחת סכינים, מכות ותקיפה, זריקת רימונים ואף יריות לכיוונם. הסיבות העיקריות לאלימות כנגדם הן סגירת עסקים שפועלים ללא רישיון, הוצאת צווי הריסה למבנים בלתי חוקיים, אכיפת חוקי התנועה ואיכות הסביבה, רוכלות ותכנון ובנייה, ואי מתן רישיונות מסוגים שונים.

גילון הסביר בדיון כי ועדת הביטחון של מרכז השלטון המקומי ביקשה כי "רמת האבטחה תיקבע על ידי המשטרה והיישום לא ייעשה על ידי ראש הרשות, אלא על ידי גורם מקצועי ואובייקטיבי. זה לא ראוי ציבורית שראש רשות יאשר לעצמו את האבטחה וגם יחתום על הצ'ק. כבר קרו מקרים בהם ראשי רשויות הורידו לעצמם את האבטחה בגלל שתקפו אותם חברי אופוזיציה".

יו"ר מרכז [[השלטון המקומי]], עדי אלדר, בירך על החלטתה של אברהם, אבל אמר כי מדובר בפתרון נקודתי לתופעת אלימות קשה ומסוכנת שחייבת לקבל מענה מערכתי כולל. "אלימות מילולית הפכה לרימונים שמושלכים על בתיהם של ראשי רשויות. רק בנס אין נפגעים בנפש. אסור לנו לתת לזה להימשך", אמר. כרמי גילון תמך בעמדתו, והוסיף כי "כל המערכת צריכה להזדעק על כך שפוגעים בנבחרי ציבור מתוקף היותם משרתי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully