וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מגן דוד אדום מתכונן לפורים

26.2.2006 / 18:34

לקראת חג הפורים מפרסם מד"א את אזהרותיו להורים ולמורים, כדי למנוע מספר גדול של תאונות חג

פורים בפתח, וצוותי מגן דוד אדום כבר הוזעקו לטפל במספר מקרים של פציעות כתוצאה ממשחק בנפצים. מנתוני מד"א עולה, כי בפורים מוכפל מספר הילדים הנזקקים לעזרה בהשוואה לשאר ימות השנה. זאת, כתוצאה משימוש במוצרים אסורים ומסוכנים ו/או תחפושות מתלקחות.

בכל חג פורים גוברת העבודה במד"א כתוצאה מפציעות, כוויות ותאונות המתרחשות בשל שימוש בלתי זהיר באביזרי החג, תחפושות מסוכנות וכדומה. לכן בחרו מגן דוד אדום לחזור ולהתריע בפני ציבור ההורים והמורים מפני הסכנות הטמונות באבזרי משחק שונים לפורים, ומפני השימוש בתחפושות דליקות ופרטי לבוש נלווים.

להלן כמה מהמלצות מד"א:

* ללבוש תחפושות העשויות מחומרים שאינם דליקים - עם תו תקן המעיד על כך -ולהימנע מלהשתמש בתחפושות שיש בהן מרכיבים דליקים כמו צמר גפן, נייר, בדי ויסקוזה, נוצות וחומרים פלסטיים.

* להזהיר את הילדים מראש להימנע מלהתקרב למוקדי אש וחום לוהט.

* במקרה של התלקחות התחפושת: יש להשכיב את הילד הנפגע ולגלגל אותו בחול או בעפר. לחלופין, אפשר לכבות את האש בכמות גדולה של מים או להחניקה באמצעות שמיכה רטובה. את ראש הנפגע יש להקפיד לא לכסות (מחשש לחנק). כמו כן, אין להסיר בגדים חרוכים ואין למרוח משחות שומניות על הכוויות, אלא לקרר את מקום הכוויה במים.

* לא לרסס תרסיסים למיניהם על איברים חשופים, לרבות העיניים או הפנים. במקרה של חדירת חומר כימי לעיניים יש לשטוף בהרבה מים. תרסיסים הם חומרים דליקים ביותר.

* להישמר שלא לקרב זיקוקים לאזור הפנים, ובמיוחד לא לעיניים. במקרה של חדירת גץ אש לעין יש לשטוף אותה במהירות במים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב. אין לירות פיקות וקפצונים באזור קרוב לאוזניים והעיניים - הדבר עלול לגרום לנזק בלתי הפיך ולליקויי שמיעה לצמיתות.

* בכל מקרה, במד"א ממליצים שבכל מסיבת פורים יימצא תיק עזרה ראשונה תקני של מגן דוד אדום, ובעת חירום להזעיק אמבולנס מד"א בטלפון 101.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully