וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בסין מהתפרצות שפעת העופות באביב

26.2.2006 / 16:38

הסינים חוששים שעופות הבר שחוזרים מנדידת החורף ידביקו עופות מקומיים. 2 סיניות מאושפזות במצב קריטי אחרי שנדבקו בנגיף

שפעת העופות עלולה להתפרץ בסין באביב הקרוב, כך אמר שר החקלאות הסיני. השר נאם בפרלמנט אחרי שסין דיווחה כי התגלו שני מקרים שנחשדים כנגיף שפעת העופות. גורמים רשמיים בסין מודאגים שעופות בר, שיחזרו בקרוב לסין מנדידת החורף שלהם, ידביקו את העופות המקומיים.

"אנחנו חייבים לשמור על עירנות גבוהה בכל האזורים ולהגביר את עבודות המניעה", אמר שר החקלאות, "אי אפשר לפסול את הסיכוי ששפעת העופות תפרוץ כאן". בשנת 2005 היו בסין יותר משלושים התפרצויות של שפעת עופות. בניסיונם להשתלט על המגיפה, שחטו הרשויות יותר מ-23 מיליון עופות ופתחו במבצע חיסון מקיף.

ב-BBC דווח, כי שני המקרים החדשים של המחלה בקרב בני אדם זוהו בילדה בת תשע ממחוז צ'קינג ובאיכרה ממחוז שכן, שתיהן נמצאות במצב קריטי. האיכרה, שחלתה ב-11 בפברואר, הייתה במגע עם עופות חולים ומתים. הילדה ביקרה קרובים שגידלו עופות, שחלקם מתו.

החורף נדבקו בסין 14 בני אדם בשפעת העופות, ושמונה מהם מתו. מאז סוף 2003 הביא נגיף H5N1 למותם של יותר מתשעים בני אדם, בעיקר באסיה. עדיין לא ידוע על מקרים שבהם אדם הדביק אנשים אחרים. מדענים הזהירו שאם הוירוס יעבור מוטציה, הוא עלול לגרום למגיפה כלל עולמית שתביא למותם של מיליונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully