וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוג של נימרוד לב

נימרוד לב

26.2.2006 / 13:48

נימרוד מזהיר מאיומים חיצוניים ופנימיים, המחייבים הצבעה למנהיג חזק בעל יכולות וערכים. הבלוג, כל ראשון ורביעי

איראן מאיימת להשמיד את ישראל: ברשות הפלסטינית היא העמידה שלטון מוסלמי פנאטי בדמות החמאס. בגבול הצפוני שלנו כבר הושיבה את חיזבאללה. אל מול הברית הקיצונית הזאת שפועלת מתוך ציווי דתי, חשוב שנעמיד מנהיג מנוסה ובעל יכולת ביצועית. בנימין נתניהו נחשב בארצות הברית ובעולם כולו כמומחה טרור, ולא בכדי. נתניהו, בעת שירותו כקצין בסיירת מטכ"ל השתתף בתכנונן ובביצוען של פעולות לוחמה רבות ומוצלחות נגד טרור, כמו מבצע חילוץ החטופים הישראלים ממטוס חברת "סבנה". נתניהו אף זכה בצל"ש בזכות פעילותו נגד הטרור. לאולמרט ולפרץ אין כל נסיון צבאי, בטח שלא בהתמודדות מול טרור.

אל מול האתגרים הצפויים למדינת ישראל, הן בהתמודדות מול הסכנות מבחוץ והן במישור הפנימי-חברתי, חשוב גם שנעמיד מנהיג בעל אמונה וערכים; אדם הרואה בפעילותו הציבורית שליחות ולא עוד משרה נוחה וקרובה לצלחת. ובעיקר יימדד המנהיג החדש של ישראל ביכולתו להעיר את הציבור העייף ולחזקו. בספרים שכתב נתניהו אנחנו מוצאים ניתוח חד והבנה עמוקה לתפקידו הייחודי של העם היהודי בהיסטוריה העולמית, כמו גם למשמעות העצומה שבהצלחתנו לעתיד העולם כולו. נתניהו מצביע על מאבקו של העם היהודי לתחייה מחודשת ולביסוסה בפועל אל מול הסכנות כעל משל ולקח לכל העמים: "...תחייתו של עם ישראל היא אפוא אחד הסמלים הגדולים של האנושות. אין זה סיפורם של היהודים בלבד אלא של רוח האדם הנשגבת, המסרבת בעקשנות להיכנע לאימי ההיסטוריה" (נתניהו, "מקום תחת השמש"). כך כותב אדם שפועל מתוך תחושה של ייעוד.

אותו אומץ, הנובע מתוך אידיאולוגיה וראיית טובת העם והמדינה, איפיין את נתניהו גם בתקופת כהונתו כשר אוצר. שלא כמו אלה שבאו לפניו, העז נתניהו לבצע פעולות לא פופוליסטיות אך הכרחיות להבראת המשק החולה. עכשיו משתמשים יריביו בהחלטות "אין ברירה" אמיצות אלה בכדי לנגח אותו פוליטית, וזאת, על אף שגם הם יודעים ומודים ששר אוצר טוב כמותו לא היה למדינת ישראל מעולם. בואו נהיה כנים: בשביל להבריא לפעמים צריך ניתוח, וקצת כואב, אבל זה הכרחי. אחרי שכאב הניתוח עובר, הגוף מבריא ורווח לנו. כשאני בוחן את הישגיו של נתניהו אל מול רשימת פעולותיו של אולמרט כפי שהן מתוארות בכתבה של אורי בלאו ב"הארץ", איני יכול שלא לחשוב כמה זה סמלי שאולמרט הפך את ירושלים, בירתה של מדינת ישראל, לעיר עניה.

יהיר וחסר ניסיון

אומץ מגלה גם בוגי יעלון כשהוא מספר לראשונה את האמת שלו על "תכנית ההתנתקות". לדבריו, זו תוכנית שגובשה בידי יועצים ולא בידי אנשי מקצוע, קודמה באמצעות התקשורת ובוצעה בניגוד להמלצות הצבא בראשותו, שטען כי היא מסוכנת לבטחון ישראל וסופה בעליית החמאס. בוגי מסביר כי ההתנתקות הינה אחיזת עיניים. אם ישראל רוצה בהתנתקות אמיתית יש לסגור את הגבולות הרמטית, להפסיק את כניסת הפלסטינים לישראל ולהעביר את האחריות להעברת כספים ולתשתיות כמו אספקת חשמל ומים שישראל מספקת לפלסטינים, לידי מצרים. לנתק מגע בדיוק כפי שנוהגים עם מדינת אויב כמו סוריה. לא רק לפנות מתנחלים ולוותר על קלפי מיקוח אסטרטגים ללא כל תמורה. לא רק "להחמיר את הבדיקות במעברים". מה, אתם מספרים לנו שעד עכשיו הבדיקות במעברי הגבול היו חלטוריסטיות? השבוע מצביע ראש השב"כ דיסקין על החמאס כעל "איום אסטרטגי" לקיומה של מדינת ישראל. אולמרט וחבר יועציו לא מקבלים את הערכת השב"כ. גם המלצות מערכת הבטחון לגבי הצעדים שישראל צריכה לנקוט מול עליית החמאס לא מתקבלות על ידי הממשלה. אולמרט איננו שרון. אין לו כל ידע ורקע צבאי או בטחוני בכדי לדחות בחוסר אחריות שכזה את המלצות מערכת הבטחון.

הכנסת החליטה על הקמת ועדה פרלמנטרית לחקירת אחריותו של הדרג המדיני לאלימות המופרזת שהופעלה בעמונה. אולמרט מצהיר שיבטל אותה מיד אחרי הבחירות. בהמשך לדחיית המלצות מערכת הבטחון והפיכת המערכת המשפטית (בג"צ, היועץ המשפטי והפרקליטות) לעושת דברה של הממשלה, הרי שביטול החלטות בית המחוקקים מהווה צעד נוסף בריקונו מתוכן של מושג הפרדת הרשויות, שהוא תנאי בסיסי לקיומה של הדמוקרטיה. כך מוסדות הביקורת הבלתי תלויים הופכים תלויים ובלתי רלוונטיים.

ידיעה חדשה מספרת על המצאת "קפסולות שינה" שמאפשרות לנוטליהן לאגור מספיק אנרגיה בשעתיים שינה בלבד. האם זה מה שיגרום לעם ישראל לישון פחות ולהתעורר סוף סוף?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully