וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי טאליבן ואל-קאעדה השתלטו על אגף כלא באפגניסטן

רויטרס

26.2.2006 / 13:26

30 בני אדם נפצעו במהומות, שפרצו בשל ניסיון לכפות מדי כלא על האסירים. משטרת אפגניסטן: המהומות הן חלק מניסיון בריחה

לוחמי [[אל-קאעדה]] ו[[טאליבן]] השתלטו על אגף בכלא השמור העיקרי של בירת [[אפגניסטן]], לפחות 30 בני אדם נפצעו בניסיון להכניע את המרד.

לדברי בכירים בממשל האפגני, המהומות פרצו אמש לאחר שאסירים לקחו בשבי שתי סוהרות במהלך עימות בנושא כלל חדש בכלא המחייב לאסירים ללבוש מדי כלא.

"עד כמה שידוע לנו, כ-1,500 אסירים מעורבים בתקרית הזו", אמר בכיר ביטחוני לרויטרס. "זה יצא מכלל שליטה ופרץ עימות בין האסירים, ביניהם חברי טאליבן רבים, לבין המשטרה, ו-30 בני אדם נפצעו", אמר.

מתוך מתחם הכלא העצום, בפאתיה המזרחיים של [[קאבול]], נשמעו יריות לאורך מוצאי שבת והיום בבוקר. שוטרים חמושים, מגובים בטנקים ונגמ"שים, תפסו עמדות מסביב למתחם, ואנשי ביטחון מנעו מעיתונאים להתקרב למקום.

סגן שר המשפטים קאסם האשימזאי, הממונה על דיכוי המרד, אמר כי ארבעה אסירים נפצעו במהלך ניסיון לברוח מהכלא. "שמעתי גם ש-20 אסירים אחרים נפצעו, אולם האנשים העומדים מאחורי ההתפרעות הזו אינם מוכנים להעביר אותם לידינו לצורך טיפול", אמר לכתבים מחוץ לכלא. לדבריו, המצב תחת שליטה, אולם ההתפרעות טרם הסתיימה.

"חברי טאליבן ואל-קאעדה מארצות שונות עומדים מאחורי ההתפרעות הזו", אמר. "הם עדיין שולטים באגף שממנו החל את המרד".

האשימזאי אמר, כי בכלא מוחזקים יותר מ-2,000 אסירים, מתוכם כ-350 לוחמי טאליבן או אל-קאעדה. הגנרל חמבוב אמירי, ראש צוות הימ"מ של משטרת קאבול, אמור כי חברי הטאליבן הציתו את ההתפרעות כחלק מניסיון בריחה. האשימזאי סיפר כי ההתפרעות החלה לאחר שרשויות הכלא החלו לחלק מדים כחולים. אלה נועדו לדבריו למנוע ניסיונות בריחה, כמו זו של שבעה אנשי טאליבן, שנמלטו על ידי התמזגות עם קהל המבקרים במקום.

כלא פול אי-צ'ארכי הוא מתחם כלא גדול בסגנון סובייטי שנבנה בשנות ה-70 של המאה הקודמת. אלפי אפגנים שהתנגדו לשלטון הקומוניסטי נכלאו ועונו במקום. כיום הוא משמש לכליאת פושעים פליליים, כמו גם אנשי טאליבן ואל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully