וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכות התקריות האלימות בעיראק

רויטרס

26.2.2006 / 12:35

9 בני אדם נהרגו בפיגועים במדינה. בנוסף נמצאו 3 גופות כפותות שנרצחו לפני מספר ימים. מנהיגי השיעים קראו לאיפוק ולדו-קיום

תשעה בני אדם נהרגו עד כה היום ב[[עיראק]], בשורה של תקריות טרור. בעיר חילה שמדרום-מזרח ל[[בגדד]] נהרגו חמישה בני אדם ושלושה נוספים נפצעו בפיגוע שאירע במיניבוס שעצר בתחנת אוטובוס.

במערב בגדד נהרגו שני חיילים אמריקאים בפיצוץ מטען צד. בכך מגיע מספר החיילים האמריקאים שנהרגו בפעילות מבצעית בעיראק מאז הפלישה, במרץ 2003, ל-2,290 לפחות.

בעיר מדאין נהרג שוטר עיראקי ושניים נפצעו בפיצוץ מטען צד בעת שערכו פטרול. בבצרה נמנעה החרפה קשה של המתיחות הנוכחית, בעת שמטען שהונח באזור הרחצה של מקדש שיעי בעיר התפוצץ טרם זמנו המיועד, וגרם לפציעות קלות בלבד. במשטרת עיראק חושדים כי שלושה מן הפצועים הם מבצעי הפיגוע.

בעיר [[רמאדי]] שבמערב עיראק נהרג בכיר לשעבר במשטר הבעת' של סדאם חוסיין, ובפלוג'ה הסמוכה נמצאו שלוש גופות כשידיהם כפותות ופצעי ירי בראשיהן. רציחות אלה בוצעו לפני ימים אחדים, לדברי מקור רפואי.

מאז הפיגוע במסגד הזהב השיעי בעיר סמארה נהרגו בעיראק יותר ממאתיים בני אדם באלימות הבין-עדתית. ראש הממשלה השיעי, איברהים אל-ג'עפרי, הופיע בחצות בטלוויזיה העיראקית כשלצידו בכירים סונים וכורדים, ופנה לתושבי עיראק בבקשה שלא לפנות זה נגד זה בעקבות הפיגוע של יום רביעי, שבביצועו חשודה תנועת אל-קאעדה. עם זאת, המנהיג הסוני טארק אל-האשמי הודיע כי אינו מוכן עדיין להפסיק את החרם שהטילו הוא וארגונים סוניים אחרים על התהליך הפוליטי במדינה.

בבצרה הופיע המנהיג השיעי הקיצוני מוקתדא א-סדר בעצרת המונים וקרא לסונים ולשיעים לערוך תפילות משותפות ביום שישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully