וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בישראל על דברי איסמאעיל הניה

26.2.2006 / 11:29

ראש הממשלה המיועד מטעם חמאס אמר כי הארגון יבחן את ההסכמים שנחתמו עם ישראל. השר בר-און: חמאס ממשיך לשחק בדיבורים. השר בוים: מדובר ב"מלכודת דבש"

ביקורת בישראל בעקבות דבריו של ראש הממשלה המיועד מטעם חמאס, איסמאעיל הניה, בראיון לוושינגטון פוסט, לפיהם בכוונת חמאס לבחון את כל ההסכמים שנחתמו עם ישראל ולכבד את אלו המתאימים לאינטרסים של העם הפלסטיני - ההסכמים שמבטיחים את הקמתה של מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים בגבולות 1967 והסכמים המבטיחים שחרור אסירים.

השר רוני בר-און אמר, כי חמאס ממשיך לשחק בדיבורים, אך ממשיך באוריינטציה החבלנית. לדבריו, על הארגון קודם כל להפסיק את הטרור, להכיר בישראל ובהסכמים עימה ולבטל את האמנה הקוראת להשמדתה.

השר זאב בוים דחה את דבריו של הניה ואמר, כי מדובר ב"מלכודת דבש", וכי האמירות על שלום מסתירות תנאים כמו נסיגה מלאה, שחרור כל האסירים והמחבלים וקבלת זכות השיבה. כך דווח בקול ישראל.

עם זאת, השר מאיר שטרית אמר, כי "הלוואי וחמאס יוכלו לשנות את עמדתם, הם מתחילים לדבר בקול אחר". בגלי צה"ל דווח, כי לדבריו של שטרית, אם חמאס יקבל את תנאי ישראל, יכיר בה ויפסיק את האלימות, לא תהיה לישראל בעיה לדבר עם הארגון, ולהגיע עמם להסדר.

הניה אמר עוד, כי "אם ישראל תיסוג לגבולות 67' נכונן שלום בשלבים, כשבשלב הראשון נמסד מצב של יציבות ורגיעה, הודנה לטווח ארוך. אין לנו רגשות עוינים כלפי היהודים, אנחנו לא רוצים לזרוק אותם אל הים. כל מה שאנו רוצים הוא לקבל את אדמותינו בחזרה ולא לפגוע באף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully