וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמוקרטיה תלת מפלגתית בתיכון טשרניחובסקי בנתניה

אלכסנדר כץ

26.2.2006 / 11:02

למרות בקשות מנציגי מפלגות שונות, בפאנל פוליטי שקדם לבחירות דמה בתיכון השתתפו נציגי שלוש המפלגות הגדולות בלבד. התוצאות בהתאם

מסתבר שדמוקרטיה היא עניין יחסי: בשבוע שעבר נערכו בחירות דמה בתיכון טשרניחובסקי בנתניה. לפני ההצבעה התקיים בתיכון פאנל פוליטי, בהשתתפות ח"כ גלעד ארדן (הליכוד), השר זאב בוים (קדימה) ושלי יחימוביץ' (עבודה). לפאנל עצמו ביקש לפחות נציג של מפלגה נוספת להגיע, אולם מנהלת בית הספר דליה פלץ, סירבה.

חבר מועצת עיריית נתניה מטעם סיעת חץ, אדיר בנימיני, שביקש לצרף לפאנל את ח"כ אברהם פורז, נתקל בסירוב. "לפני שהם מתחילים לחנך תלמידים, הם עצמם זקוקים לקורס רענון מהם דמוקרטיה ופלורליזם", אמר בנימיני והוסיף: "עדיף היה לבטל לחלוטין את הפאנל מאשר לקיימו בצורה מעוותת".

לוואלה! נודע כי גם סגן ראש העירייה מטעם המפד"ל, מנדי וייס, ביקש שבפאנל ישתתף נציג ממפלגתו, אולם נדחה אף הוא. אגב, וייס הוא האחראי על אגף החינוך בעירייה. "אם הייתי רוצה להביא מישהו, הוא היה מגיע, תאמין לי. כשהגיעה אליי תלונה של נציג חץ, פניתי למנהלת והערתי לה שיבואו נציגים של עוד מפלגות, אבל היא לא רצתה". עם זאת, לדבריו, "צריך להבין שבית הספר לא חייב לעשות את האירוע הזה. הוא עשה זאת כפעולה של דמוקרטיה. בנתניה רק שני תיכונים מתוך 12 עשו אירוע כזה. בסך הכל מדובר על חגיגה אמיתית והיה יפה מאד". גורם בכיר בתנועת חץ שולל את טענתו של וייס.

ומה יש למנהלת בית הספר דליה פלץ לומר? "הזמן שהקצבנו לדיון היה שעה וחצי, והוא כלל הצגת מצעי המפלגות, זמן תגובות, ובעיקר זמן לתלמידים לשאול שאלות. אפשרנו לנציגי המפלגות המרכזיות שמהוות אלטרטיבה לשלטון להגיע. לא ניתן היה להשיג את כל המטרות בפאנל רחב יותר".

בסיום העימות הפוליטי נערכו בחירות דמה בה השתתפו תלמידי שכבת י"ב. הליכוד זכה לניצחון מוחץ עם 46 אחוזים מהקולות, קדימה קיבלה 29 אחוזים, והעבודה 18 אחוזים. המפלגות: מר"צ, ישראל ביתנו וש"ס לא זכו לקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully