וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית מילה מקטינה סיכוי לאיידס

רויטרס

26.2.2006 / 10:29

גברים בסוואזילנד, המדינה עם שיעור חולי האיידס הגבוה בעולם, נימולים בעקבות מחקר, לפיו סיכוי הנימולים לחלות קטן ב-60%

המוני גברים בממלכה האפריקאית [[סוואזילנד]], החליטו לעבור [[ברית מילה]], לאחר שמחקר במדינה הראה כי מילה בגיל מבוגר יכולה לבלום את התפשטות נגיף האיידס. המוני גברים מתנדבים פשטו בחודש שעבר על מרפאה על מנת לעבור את ההליך.

"אין משפחה בסוואזינלד שלא מושפעת מה[[איידס]], אנשים מיואשים. במדינות מסויימות יש מהומות על אוכל, כאן יש מהומות על ברית מילה", אמר ד"ר מארק מילס, מנהל מרפאה בבירת סוואזינלד.

סוואזילנד היא המדינה עם אחוז חולי האיידס הגבוה ביותר בעולם, והוא עומד על כ-40% בקרב האוכלוסיה הבוגרת. מומחים אומרים כי המדינה, בה מתגוררים רק מיליון בני אדם, עלולה להיכחד כתוצאה מאיידס.

הסיבה לכך מורכבת. הרבה מתושבי סוואזינלד עובדים במכרות במדינות דרום אפריקה השכנות מוכות האיידס, ובנוסף, ה[[פוליגמיה ]] באזור רווחת. ברית מילה, אשר מהווה טקס דתי אצל יהודים ומוסלמים, נפוצה במדינות אפריקאיות רבות, בעיקר במערב אפריקה, כחלק מטקס חניכה דתי.

מלך סוואזילנד, מסווטי השני, אסר על ברית מילה ב[[מאה ה-19]], כיוון שגברים צעירים אשר החלימו מניתוחי ברית המילה, נלקחו למעשה משדה הקרב, וכח אדם חשוב אבד לכמה חודשים. סוואזילנד, אשר נמצאת בין [[דרום אפריקה]] ל[[מוזמביק]], היא אחת המדינות בעלות שיעור הנימולים הנמוך בעולם.

חוקרים גילו קשר בין אחוז נימולים נמוך לבין רמת נגיף ה-HIV הגבוהה, מאז 1980, אך רק בשנה שחלפה, יצא המחקר המסודר הראשון בנושא, שגילה כי גברים אשר נימולו, הם בעלי סיכוי קטן ב-60% להידבק באיידס. הסיבה היא, ככל הנראה, שהעורלה מכילה תאים אשר הנגיף מדביק ביתר קלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully