וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג של דיאנה היה סוכן חשאי צרפתי

26.2.2006 / 9:54

אנרי פול, שנהג במרצדס שבה מצאו דיאנה ובן זוגה את מותם, עבד עבור השירות החשאי של צרפת, שמצידה מעכבת את החקירה החוזרת בפרשה

נהג המכונית שבה נהרגה הנסיכה [[דיאנה]] עבד עבור השירות החשאי הצרפתי. כך למד הצוות הבריטי שחוקר מחדש את נסיבות מותה.

בעיתון "לונדון טיימס" דווח, כי הצוות החוקר את התרסקות הרכב בה נהרגה דיאנה – בראשות לורד סטיבנס, לשעבר נציב משטרת [[לונדון]] רבתי – מנסה כעת להשיג את תיקו של הנהג מן המודיעין הצרפתי, אולם הרשויות בצרפת אינן מגלות נכונות רבה לשתף פעולה.

הצוות של סטיבנס מבקש משירות מודיעין הפנים של [[צרפת]], ה-DST, להעביר לידיו את כל "תיקי טיפול הסוכן" הנוגעים לאנרי פול, הנהג, כדי לקבוע אם היה בתפקיד מטעם מעסיקיו מהשירות החשאי הצרפתי בליל התאונה.

פול התנגש בקיר המנהרה בה נסע במרכז פריס ב-1997 וכתוצאה נהרגו הוא עצמו, הנסיכה דיאנה ובן זוגה דודי אל-פאייד. בעבר נפוצו שמועות – שהוכחשו בתוקף – לפיהן עבד פול עבור שירות המודיעין החשאי, המכונה גם SIS אך ידוע יותר בכינוי MI6.

מקורות יודעי דבר אומרים, כי בקשות מצד הצוות של סטיבנס לקבל מידע על פעילויותיו של פול ביום התאונה, ודרישתם לקבל את כל תוצאות בדיקות הדם שנערכו לו אחרי מותו, נתקעו ב"ביורוקרטיה הלא תיאמן" של מערכת המשפט הצרפתית.

פירוש העיכוב הוא שהחקירה, שעלותה כבר עומדת על ארבעה מיליון ליש"ט (כ-33 מיליון שקלים), שעל פתיחתה הורה חוקר מקרי המוות הראשי של בריטניה, תימשך אל תוך סוף שנה זו וייתכן שלא תושלם לפני 2007.

משטרת צרפת הגיעה למסקנה שהתרסקות הרכב נבעה מתאונה, שאירעה בשל העובדה שפול נסע במהירות גבוהה במטרה להימלט מצלמי הפפראצי שרדפו אחרי דיאנה ובן זוגה, כשהוא שיכור ותחת השפעת סמים.

מי ביקר בחדר המתים באותו לילה?

תפקידו של פול, שהיה סגן ראש מחלקת האבטחה במלון ריץ בפריס, ומעשיו בשעות שלפני ההתרסקות עומדים במרכז החקירה. מוחמד אל-פאייד, בעליו של הכלבו הלנודוני המפורסם הארודס ואביו של דודי, שהוא גם בעליו של הריץ בפריס, טוען כי דיאנה ובנו נרצחו על ידי המודיעין הבריטי.

מקורות בסקוטלנד יארד מסרו בשבוע שעבר, כי ממשלת צרפת אישרה בסופו של דבר את עניין העסקתו של פול על ידי ה-DST במהלך שיחות שנערכו בשנה שעברה. לדברי מקור בבולשת הבריטית, "אנחנו יודעים כעת שהוא עבד עבור השירות החשאי הצרפתי, והצרפתים חייבים לתת לנו גישה לתיעוד של מעשיו. זו סוגייה מהותית. אנחנו רוצים לדעת איפה הוא היה ומה הוא עשה באותו ערב".

לאחר מותו של פול, גילתה משטרת צרפת שהוא שלט בחשבונות בנק סודיים שהכילו יותר מ-100 אלף ליש"ט (822 אלף שקלים) ב-14 בנקים ברחבי צרפת.

החקירה של סטיבנס נתקלה בקשיים נוספים עקב העובדה שהרשויות בצרפת מסרבות ככל הנראה לאפשר לבלשים הבריטים להיפגש עם מספר עד מפתח בפרשה. סטיבנס הצהיר כי הוא נחוש "לא להזניח אף קצה חוט" במהלך חקירתו. הוא צריך לקבוע מעבר לכל ספק אם פול אכן היה שיכור ותחת השפעת סמים חזקים נגד דיכאון בעת שהתרסק עם מכונית המרצדס.

סטיבנס, החושש שמא נעשתה שגיאה במהלך הזיהוי הפלילי, מנסה לשכנע את משרד התובע הכללי של צרפת לחשוף את כל המסמכים הנוגעים לאופן שבו נבדק דמו של פול. צוות הסקוטלנד יארד נאלץ להמתין גם לדו"ח חדש של ד"ר ז'ילבר פפין, מומחה הרעלים הצרפתי שבדק את דמו של פול לאחר ההתרסקות.

לאחר ויכוח ממושך על שכרו כעד מומחה, רק לאחרונה סיפק פפין לסטיבנס דו"ח מלא של בדיקת הדם שערך. סטיבנס עדיין ממתין לחקור את טכנאית המעבדה שלקחה את דגימת הדם מגופתו של פול.

מוחמד אל-פאייד טוען, כי סוכני MI6 ביקרו בחדר המתים בליל ההתרסקות כדי לשתול ראיות שיצביעו על כך שפול היה שיכור, לכאורה. אל-פאייד טוען כי הסוכנים החליפו את דמו של פול בדמו עתיר האלכוהול של קורבן התאבדות. מקורות טוענים שבחדר המתים היו באותו לילה 25 גופות.

לאחר שנתיים של חקירה, סטיבנס עדיין נוטה לדעה שמותה של דיאנה נבע מתאונה. עם זאת, הוא מכיר בכך שאנשים רבים סבורים שהיא נרצחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully