וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרגורי לרנר הורשע בהלבנת הון ובמרמה

26.2.2006 / 9:13

איש העסקים הונה שני אנשי עסקים בסכום של 1.05 מיליון דולר, תוך ביצוע עסקאות פיקטיביות בשנים 2003 ו-2004

איש העסקים גרגורי לרנר (צבי בן ארי) הורשע בהלבנת הון ובמרמה. כך דווח בקול ישראל. לרנר שוחרר לפני 3 שנים, לאחר שריצה 6 שנות מאסר על עבירות מרמה. הטיעונים לעונש נדחו לחודש מאי.

בכתב האישום שהוגש באוגוסט לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד לרנר הוא הואשם בביצוע מעשי מרמה, זיוף ושיבוש הליכי משפט, לאחר שהונה שני אנשי עסקים בסכום של 1.05 מיליון דולר תוך ביצוע עסקאות פיקטיביות.

לפי כתב האישום, המעשים בוצעו בשנים 2003 ו-2004, כאשר לרנר, בן 54 מאשקלון, היה בעל שליטה בכמה חברות בארץ ובחו"ל לייבוא ולשיווק נפט וגז, זאת על אף שלא בכל המקרים היה רשום כמנהל או כבעלים שלהן בפועל.

לרנר הואשם כי יצר מצג שווא בפני שני אנשי העסקים, אוסקר כצנלסון וסמיון סוולקין, לפיו אחת החברות בבעלותו, פסיפיק פטרוליום ישראל בע"מ, מתכוונת לבצע עסקת גז עם חברת פטרובל. לפי כתב האישום, שיכנע לרנר את השניים להשתתף במימון העסקה, וזאת בשעה שהתכוון להעביר את הכסף לכיסו ותוך שימוש בחוזים כוזבים וזיוף המחאות ומסמכים בנקאיים.

במקרה אחר נטען כלפי לרנר כי יצר מצג שווא נוסף כלפי כצנלסון וסוולקין, לשם השגת מימון לקניית חברה בשם אולימפיה. לרנר קיבל מהשניים סכום של 75 אלף דולר כהוצאות למימון העסקה, למרות שבפועל התכוון ליטול את הכסף לעצמו.

לרנר מואשם כי במטרה להסוות כספים אלה, הורה להפקידם בחשבונות בנק שאינם על שמו על אף שהיו בשליטתו המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully