וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי: כל המינויים שלי היו תקינים

25.2.2006 / 17:48

השר הגן היום על מינוי אנשי הליכוד לתפקידים במשרד לאיכות הסביבה, ואמר כי כולם היו מקצועיים, "וזה מעולם לא היה אסור"

השר צחי הנגבי (קדימה), שדחה את קריאתו של היועץ המשפטי לממשלה, [[מני מזוז]], להתפטר מתפקידו עוד לפני הבחירות, בשל המלצת המשטרה והמלצתו להעמידו לדין בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה, דיבר היום על הפרשה בריאיון לערוץ 2.

לדברי הנגבי, מבקר המדינה שהחל בחקירה בשנת 2004, אליעזר גולדברג, הוא "הבסיס השגוי לכל מה שהתפתח". לטענתו, גולדברג הגיע למסקנה "ששמה הצידה 57 שנים של כהונת שרים שעסקו בענייני כח אדם במשרדיהם". הנגבי אמר שזה לא עניין של "כולם נהגו כך, ורק אותי תפסו, אלא של "כך נהגו כולם, וזה מעולם לא היה אסור". הוא שב והדגיש כי בתקופת כהונתו רוב המינויים היו על רקע מקצועי – גם אלו שהוא מינה בעצמו, ועליהם הוא נחקר.

"תמיד אמרתי שחברי ליכוד אינם פסולים לכהן בשירות המדינה - על סמך כישוריהם", אמר הנגבי. "אלה גם היו הטיעונים שלי ב-270 שעות של חקירה. לא מצאתי אפילו מינוי אחד שלא היה תקין במהלך כהונתי".

"אם יוגש כתב אישום אתפטר"

לפני כשלושה שבועות החליט היועץ המשפטי להעמיד לדין את הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה בעבירות של מרמה והפרת אמונים, שוחד בחירות, שבועת שקר ועדות שקר. ואולם, היועץ קבע כי החלטתו כפופה לשימוע שייערך להנגבי, שאמור להתקיים רק לאחר הבחירות.

בתגובה להצעה לוותר על השימוע ולבקש להישפט בימים הקרובים, על מנת להפסיק את "עינוי הדין", אמר הנגבי כי מניסיונו הקודם, בפרשת "דרך צליחה" שגם בה נחקר והומלץ להגיש כנגדו כתב אישום, השימוע הוביל לכך שלא הוגש כל אישום פלילי. למרות זאת, אמר, "יש לי חששות", מכיוון שמזוז הוא שינהל את השימוע, ו"הוא כבר חרץ דין".

הנגבי ציין גם כי אין לשופטו כעת ואף לא להציע לו להתפטר, משום ש"החקירה עדיין נמשכת, ולא הוגשה לנו אפילו טיוטת כתב אישום". אולם, הוא הוסיף כי "אם יוגש כתב אישום מחובתי להתפטר". החוק מאפשר לשר שהואשם שלא להתפטר, אולם מכיוון שהדבר נוגע לתפקודו הציבורי, הנגבי אמר כי ירגיש מחויב לכך.

החקירה הפלילית נגד הנגבי החלה בספטמבר 2004 בעקבות דו"ח חריף של מבקר המדינה דאז אליעזר גולדברג, שקבע כי הנגבי מינה עשרות מחברי מרכז הליכוד וקרובי משפחותיהם לתפקידים שונים במשרד באופן בלתי-תקין. חלק מהמשרות היו פיקטיביות. "הנגבי רמס ברגל גסה", כתב גולדברג, "את החוק ואת כללי המינהל התקין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully