וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מגביר המאמצים מול משגרי הקסאמים

25.2.2006 / 9:52

אתמול והיום נורו חמש רקטות מצפון הרצועה לעבר ישראל. לא היו נפגעים. מקורות צבאיים: פועלים כשיש הזדמנות לתוצאות משמעותיות

צה"ל הגביר בסוף השבוע את פעילותו נגד חוליות משגרי הקסאם ברצועה. מקורות צבאיים הסבירו כי מדובר בחלק ממאמץ מתמשך וכי ההחלטה על הרחבת הפעילות נובעת משילוב של תנאי מזג האוויר והתפתחויות שונות במערכה נגד הקסאם. לדברי קצין בכיר, "אין לנו כוונה להיגרר לתגובה אחרי כל ירי רקטה בודד. אנחנו פועלים כשיש הזדמנות מבצעית טובה להביא לתוצאות משמעותיות".

שתי רקטות [[קסאם]] נורו הבוקר מרצועת עזה לשטח ישראל. טרם אותרו נפילות, אולם קול נפץ נשמע ב[[שדרות]]. גם אתמול אחר הצהריים נורו רקטות לעבר שדרות, אך התפוצצו בשטחים פתוחים בסמוך לצומת גבים. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. רקטה שלישית נורתה מאזור ג'באליה אך נחתה בבית חנון.

פעילי חמאס אמנם אינם משתתפים בירי רקטות הקסאם מרצועת עזה לעבר ישראל, אך הם מסייעים לחוליות השיגור. את הירי מבצעים לרוב פעילי [[הג'יהאד האיסלאמי]], פעילי "גדודי חללי אל-אקצה" של הפתח וחברי פלגים מקומיים, כמו "ועדות ההתנגדות העממית".

למרות מאמצי צה"ל לסכל את ירי רקטות ה"קסאם" מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, ירי הרקטות לעבר ישראל גדל משמעותית. בעוד שבדצמבר 2005 נורו לעבר ישראל 64 רקטות, בינואר הוכפל מספרן: כ-130 "קסאמים" נורו מעזה לישראל. גם ביום חמישי נורו חמש רקטות "קסאם" מצפון רצועת עזה לעבר הנגב הצפוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully