וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים במגמה מעורבת

עומרי כהן

25.2.2006 / 0:46

ניסיון הפיגוע במתקן זיקוק הנפט בערב הסעודית העלה את מחיר חביות הנפט. הנאסד"ק עלה ב-0.3%, והדאו ג'ונס איבד 0.1% מערכו

זינוק חד של 3.9% במחירי הנפט הגולמי וירידה חדה בהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב, לא מנעו הערב ממדד שוק המניות האמריקאי - S&P 500 - להשלים שלושה שבועות רצופים של עליות שערים ולהישאר מעבר לרמתו בסוף ינואר. זאת, כאשר בחודש פברואר נותרו שני ימי מסחר בלבד. עליות שערים במניות הנפט דחפו היום את המדד לעלייה של 0.1% ל-1,289 נקודות. בשבוע המסחר כולו עלה S&P 500 ב-0.2% וכעת הוא גבוה ב-0.7% מרמתו בסוף ינואר.

גם מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה, עלה היום ב-0.3% ל-2,287 נקודות והשלים עלייה שבועית של 0.2%, אולם נותר נמוך ב-0.8% מרמתו בתחילת החודש. מנגד, איבד מדד דאו ג'ונס 0.1% ל-11,061 נקודות והשלים ירידה שבועית של 0.5%, אולם נותר גבוה ב-1.8% מרמתו בתחילת פברואר.

מחירה של חבית נפט גולמי זינק היום ב-2.37 דולרים ל-62.91 דולר, בתגובה לניסיון פיגוע התאבדות במתקן ייצור הנפט אבקאיק בסעודיה, אשר מספק כ-7% מתצרוכת הנפט העולמית. שומרים בכניסה למתקן עצרו שתי מכוניות לבדיקה ובמקום התפתח קרב יריות, אשר בסיומו נשמעו לפחות שני פיצוצים. הסעודים דיווחו כי התוקפים נהרגו ושני שומרים נפצעו. חברת הנפט הממשלתית הסעודית ציינה כי מתקני הזיקוק והשילוח לא נפגעו בפיגוע, אולם בוול סטריט חוששים כי המתקפה ממחישה את ההידרדרות הבטחונית במדינות המפרץ הפרסי.

העלייה במחירי הנפט תורגמה לעליות שערים במניות של החברות הפעילות בתחום. מדד מניות הנפט של AMEX, אשר כולל חברות קידוח ובתי זיקוק כמו אקסון מובייל, שברון ו-ואלרו אנרג'י, עלה ב-1.2%. מדד שירותי הנפט של פילדלפיה - שבו נסחרות ספקיות שירותים בקבלנות משנה לתעשייה, כמו הליברטון ושלומברגר - הוסיף 0.8%.

בגזרה המקרו כלכלית, דווח על ירידה חדה מהצפוי בהרבה, בהזמנות החדשות שנרשמו בינואר למוצרים בני-קיימא (מוצרים בעלי אורך חיים של שלוש שנים לפחות), בארה"ב. לאחר עלייה חדה בשלושת החודשים האחרונים של 2005, אשר נשענה ברובה על הזמנות חזקות למטוסים, ציפו בוול סטריט לירידה מתונה של 1.2% בהיקף ההזמנות. אולם בפועל, צנחו ההזמנות למוצרים בני קיימא בינואר ב-10.2% - הירידה החדה ביותר מאז יולי 2000.

ההזמנות למטוסים צנחו ב-68.2% בחודש שעבר ובסעיף התחבורה כולו, נרשמה נפילה של 31.2% בהזמנות. עם זאת, בנטרול השפעתו של סעיף התחבורה, אשר נחשב לבעל תנודתיות גבוהה, דווקא עלו ההזמנות למוצרים בני קיימא בינואר ב-0.6%.

הפיגוע בסעודיה גם מחזיר לקדמת הבמה את חברת מערכות האבטחה ההיקפיות, מגל מערכות ביטחון, אשר מנייתה זינקה ב-8.9% ל-11.8 דולרים. ייתכן שבוול סטריט יש מי שהעריך כי המתקפה הנוכחית מלמדת על כך שארגוני הטרור בחרו כמטרות חדשות את מתקני האנרגיה ברחבי העולם. מצב כזה עשוי לאלץ את חברות הנפט והגז להגדיל את היקף ההשקעות במערכות אבטחה מתקדמות, כגון אלו שמפתחת מגל.

אורמת טכנולוגיות, שהשלימה שלשום מימוש שבועי של 19% משיא של כל הזמנים - על רקע ירידות במחירי הנפט הגולמי - נהנתה מהעלייה המחודשת במחירי הזהב השחור והוסיפה 4.8% ל-37.9 דולר. צ'ק פוינט עלתה ב-1.6% ל-21.8 דולר והשלימה עלייה תלת-יומית של כ-5%, לאחר שאיבדה קודם לכן 4.4% בתוך שבוע. לני דיקסטרה מאתר TheStreet.com כתב שלשום, כי על פי התוצאות שהשיגה צ’ק פוינט ברבעון האחרון, אין סיבה לדעתו, שהמניה תיסחר קרוב למחיר שפל שנתי. במהלך היום התארח דיקסטרה בתוכנית רדיו וציין את חיבתו למניה, למרות "האיתותים המעורבים" לכאורה, שקיבלו המשקיעים מאתרי האינטרנט באשר לתוצאות ולתחזיות שסיפקה צ'ק פוינט ל-2006.

טבע עלתה ב-0.4% ל-42.3 דולר והשלימה עלייה של כ-3% בשלושה ימים. שלשום חזר בנק ההשקעות CSFB על המצת "תשואת יתר" לטבע עם מחיר יעד של 53 דולר, והעריך כי החברה צפויה לדווח על גידול של 7% בהכנסות ברבעון הרביעי, ל-1.4 מיליארד דולר, ועל עלייה של 4% ברווחים ל-42 סנט למניה. אתמול חזר גם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס על המלצה זהה לטבע, אולם עם מחיר יעד נמוך יותר של 48 דולר.

אורכית איבדה 2.7% ל-25.6 דולר והשלימה ירידה שבועית של כ-9%, מאז פירסמה החברה את דו"חותיה הרבעוניים ביום שלישי לפני הפתיחה. אורכית אומנם עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי, אולם בשוק התאכזבו מכך שהחברה לא העלתה את תחזיותיה ל-2006. אם סיסטמס ירדה ב-1.5% נוספים למחיר שפל של חצי שנה - 25.8 דולר - והשלימה נפילה של כ-24% מאז חשיפת הדו"חות הרבעוניים והתחזיות השנתיות לפני כחודש.

רדקום טיפסה ב-11.5% ל-5.1 דולרים במחזור גבוה והשלימה זינוק שבועי של כ-21%, מאז החלה המניה להיסחר גם בבורסה בתל אביב. במקביל לתחילת המסחר באחד העם, ערכה הנהלת החברה ביום שני האחרון מצגת למשקיעים ישראלים מוסדיים והגבירה כנראה את העניין בחברה ובמניה.

יצרנית תרופות נוספת, תרו, בלטה היום בעלייה של 7% לשיא של כשלושה חודשים - 16.2 דולר. זאת, ללא סיבה ברורה לעין. בעוד כשבוע וחצי צפויה החברה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הרביעי.

איתוראן בלטה גם היא בעלייה של 7.8% ל-16.1 דולר, לאחר שהשלימה אתמול מימוש של כ-17% מתחילת החודש. השבוע דיווחה החברה על תוצאות רבעוניות שעמדו בתחזיות השוק.

מניית אי.סי.טל, המתמחה בפיתוח פתרונות למניעת מעשי הונאה ואובדן הכנסות ברשתות תקשורת, עלתה אמש ב-2%, לאחר שהחברה עברה לרווחיות ברבעון הרביעי ודיווחה על רווח פרופורמה (רווח בנטרול הוצאות והכנסות חד-פעמיות) של 3 סנטים למניה - גבוה מתחזיותיו של האנליסט שאול אייל מ-CIBC לרווח של סנט אחד למניה. בנוסף, סיפקה החברה תחזיות לצמיחה של 33%-23% בהכנסות ב-2006, בהמשך לצמיחה של 84% שרשמה אשתקד, ל-23.2 מיליון דולר.

אתמול הורחב הסיקור האנליטי של אי.סי.טל, לאחר שהאנליסט אהוד אייזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס, החל לסקר את פעילותה בהמלצת "קנייה" ועם מחיר יעד של 6.5 דולרים. אייזנשטיין מאמין, כי אי.סי.טל מתפתחת להיות אחת השחקניות המובילות בתחום של ניהול הכנסות משולב (IRM), עם נוכחות איתנה בש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully