וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה מקללת תיירים כדי שיבואו

רויטרס

24.2.2006 / 16:00

קמפיין חדש בעלות 133 מ' דולר הושק באוסטרליה. הקמפיין מקלל את התיירים הפוטנציאליים, בתקווה שזה יעשה להם חשק להגיע

אוסטרליה השיקה קמפיין חדש בעלות של 133 מיליון דולר שמטרתו למשוך תיירים למדינה. הקמפיין הייחודי משתמש בקללות, שאמורות לגרום לתיירים לארוז את החפצים ולהגיע ל[[אוסטרליה]].

"איפה אתם לעזאזל?!?" שואלות המודעות בקמפיין, שהושק ע"י שרת התיירות האוסטרלית, פראן ביילי. ביילי צופה שהקמפיין ימשוך תיירים מסין, יפן, הודו, ארה"ב, גרמניה ובריטניה. הקמפיין יופץ באזורים אלה בשבועיים הקרובים.

הקמפיין הנוכחי מזכיר את קמפיין הענק שעשתה אוסטרליה בסוף שנות ה-80, שם המודעות קראו לתיירים הפוטנציאליים "לשים עוד שרימפ על הברביקיו", מה שהזרים לאוסטרליה כ-250,000 תיירים אמריקאים.

את הקמפיין החדש ניתן לראות באתר של משרד ה[[תיירות]] האוסטרלי בכתובת www.wherethebloodyhellareyou.com. הקמפיין מציג דמויות שפונות אל הקורא: "מזגנו לך בירה, רחצנו את הגמלים, שמרנו לך מקום על חוף הים והוצאנו את הכרישים" מייד לאחר מכן צועקת בחורה בבקיני "אז איפה אתה לעזאזל?!?"

ביילי וראש ממשלת אוסטרליה [[ג'ון הווארד]] הגנו על הקמפיין כדי למנוע תלונות נגד השימוש במילה "Bloody". "זוהי רק צורת דיבור והמילה הזו שונה ממילים אחרות שאף אחד לא מעז לבטא בציבור, במדיה ובפרסום", אמר הווארד. בנוסף אמר כי הוא חושב שהמודעה אינה פוגעת והינה אפקטיבית ביותר. בחודש שעבר התלונן הווארד על היעדר הנימוסים בחברה האוסטרלית, והאשים בכך את היעדר המוסר והוולגריות בשידורי הטלוויזיה.

לדברי ביילי, הקמפיין נוסה בשווקים פוטנציאלים באוסטרליה והוכיח עצמו כמוצלח מאד. "הקמפיין מציג את האוסטרלים כמו שהם - מדברים בפשטות וחברותיים", אמרה ביילי.

בעוד שקמפיין ה"שרימפ על הברביקיו" משך אלפי תיירים, בקרב רבים מתושבי אוסטרליה הוא דווקא גרם לדחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully