וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנפט מזנק והמדדים פתחו בירידות קלות

עומרי כהן

24.2.2006 / 23:08

צ'ק פוינט עולה ב-0.2% ומשלימה עלייה של 4% בשלושה ימים. אלווריון - ללא שינוי לאחר עלייה של 1.5% אתמול

בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים קלות, כשברקע ירידה חדה מהצפוי בהזמנות למוצרים בני קיימא וזינוק חד במחירי הנפט הגולמי. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.2%. בקרב המניות הישראליות, מוסיפה צ'ק פוינט עוד 0.1% ומשלימה עלייה של 4% בשלושה ימים. טבע משלימה גם היא שלושה ימים חיוביים עם עלייה של 1.3% היום ואילו אלווריון נותרת ללא שינוי, לאחר עלייה של 1.5% אתמול.

סקירת טרום מסחר

יומיים של ירידות אל מול יום אחד של עליות, הותירו אתמול את שוק המניות האמריקאי קרוב לרמתו בערב שבת שעבר. ולמרות החששות מפני חולשת השוק בפברואר, משקף מדד ה-S&P 500 תשואה חיובית של 0.6% מתחילת החודש ושלושה ימי מסחר לפני סיומו. זאת, בהמשך לעלייה של 2.6%, שרשם בינואר. עם זאת, במדד הנאסד"ק מוטה הטכנולוגיה המצב מעט שונה. נאסד"ק איבד מתחילת החודש 1.1% מערכו, לאחר עלייה של 4.6% בינואר וגבוה כעת ב-3.4% מרמתו בסוף ספטמבר.

היום מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה חיובית של יום המסחר האחרון בשבוע, עם עליות של 0.2% במדדים המובילים. בגזרה המקרו כלכלית יפורסמו נתוני ההזמנות החדשות, שנרשמו בינואר למוצרים בני-קיימא (מוצרים בעלי אורך חיים של שלוש שנים לפחות) בארה"ב. בוול סטריט מצפים לירידה של 1.2% בהיקף ההזמנות, לאחר עלייה חדה בשלושת החודשים האחרונים של 2005, אשר נשענה ברובה על הזמנות חזקות למטוסים.

בגזרת הדו"חות הכספיים דיווחה, אמש לאחר סיום המסחר, רשת האופנה האמריקנית, GAP, על ירידה ברווחים (בהתאם לתחזיות) וחתכה את תחזיותיה לשנה הקרובה.

בקרב המניות הישראליות השלימה אתמול צ’ק פוינט עלייה דו-יומית של 3.6%, ותיקנה באופן חלקי ירידה של 4.4%, שרשמה שבוע קודם לכן. לני דיקסטרה מאתר TheStreet.com כתב שלשום, כי על פי התוצאות שהשיגה צ’ק פוינט ברבעון האחרון, אין סיבה, לדעתו, שהמניה תיסחר קרוב למחיר שפל שנתי. במהלך היום התארח דיקסטרה בתוכנית רדיו וציין את חיבתו למניה, למרות "האיתותים המעורבים" לכאורה שקיבלו המשקיעים מאתרי האינטרנט באשר לתוצאות ולתחזיות שסיפקה צ'ק פוינט ל-2006.

מניית אי.סי.טל, המתמחה בפיתוח פתרונות למניעת מעשי הונאה ואובדן הכנסות ברשתות תקשורת, עלתה אמש ב-2% למחיר של 5 דולרים, לאחר שהחברה עברה לרווחיות ברבעון הרביעי ודיווחה על רווח פרופורמה (רווח בניטרול הוצאות והכנסות חד-פעמיות) של 3 סנט למניה - גבוה מתחזיותיו של האנליסט שאול אייל מ-CIBC לרווח של סנט אחד למניה. בנוסף, סיפקה החברה תחזיות לצמיחה של 33%-23% בהכנסות ב-2006, בהמשך לצמיחה של 84% שרשמה אשתקד, ל-23.2 מיליון דולר.

אתמול הורחב הסיקור האנליטי של אי.סי.טל, לאחר שהאנליסט אהוד אייזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס, החל לסקר את פעילותה בהמלצת "קנייה" ועם מחיר יעד של 6.5 דולרים. אייזנשטיין מאמין, כי אי.סי.טל מתפתחת להיות אחת השחקניות המובילות בתחום של ניהול הכנסות משולב (IRM), עם נוכחות איתנה בשוק המוצרים לגילוי ומניעה של הונאות ברשתות תקשורת ועם מוצר חדש וטוב לשוק של הבטחת הכנסות (RA).

אלווריון עלתה אמש ב-1.5% ל-9.4 דולרים, לאחר שחברת המחקר סטנדרד אנד פור'ס העלתה את המלצתה למניה מ"החזק" ל"קנייה", והעלתה לה גם את מחיר היעד מ-10 דולרים ל-11 דולר. האנליסט ארי בנסינגר, ציין כי בשנה הקרובה צפויה להערכתו אלווריון, ליהנות מהאצה במכירות ציוד ה-WiMAX (טכנולוגיה חדשנית לתקשורת אלחוטית רחבת פס) לרשתות הטלפון הקווי, כמו גם תיהנה משיפור בביקוש העולמי לפתרונות ניידים עבור רשתות סלולריות ומעלייה בהיקף ההשקעות בתשתית של הלקוחה הגדולה ביותר שלה, חברת הטלקום המקסיקאית - טלמקס. בנסינגר הוסיף, כי הוא רואה באלווריון מועמדת אטרקטיווית להשתלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully