וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ניסוי בטיפול חדשני לסרטן העור בשיבא

24.2.2006 / 11:54

בטיפול מוחזרות כדוריות דם לבנות מגרורות, שעברו טיפול במעבדה, לגוף החולה. עד כה 51% אחוזי הצלחה לטיפול בארה"ב

טיפול חדשני לחולים בסרטן העור ([[מלנומה]]), עשוי להציל חייהם של אלפי חולים. הטיפול, אשר כולל הזרקת כדוריות דם לבנות של המטופלים חזרה לגופם לאחר תהליך מעבדתי, מצליח לצמצם את הגידול. לפי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, מדי שנה לוקים בסרטן העור קרוב לאלף אנשים בישראל, ועשרות מתוכם מפתחים גרורות ומפסיקים להגיב לטיפול. כתוצאה מכך, נותרים לחולים חודשים מעטים לחיות.

השיטה פותחה על ידי ד"ר סטיב רוזנברג מהמכון הלאומי לבריאות במרילנד שבארה"ב לפני מספר שנים. ד"ר יעקב שכטר, ראש מכון אלה לטיפול ומחקר במלנומה, וסגן מנהל המערך האונקולגי בבית החולים בשיבא הסביר כי במהלך הטיפול מוצאת גרורה של הסרטן ומופקות ממנה כדוריות דם לבנות, שמשמשות באופן טבעי את מערכת החיסון של הגוף. במעבדה משפעלים את התאים, לאחר שנבחרו הטובים מביניהם, הם עוברים ריבוי, ומוחזרים לגוף. לפני החזרת הכדוריות הלבנות לגוף עובר החולה סדרת טיפולים כימותרפיים במינון גבוה, כדי שהתאים המוחזרים לא יופרעו על ידי מערכת החיסון של החולה.

בעיתון "מעריב" דווח, כי הטיפול החדשני החל לאחרונה כניסוי קליני בבית החולים. חולה צעירה שפיתחה גרורות, החלה לקבל את הטיפול, ונמצאת במעקב לבדיקת התגובה. בארה"ב קיבלו את הטיפול 11 חולים, ונרשמו 51% הצלחה בצמצום הגידול. ד"ר שכטר הוסיף כי בעתיד מתכננים במרכז להשתמש בטכנולוגיה החדשה לפיתוח טיפולים בסוגי סרטן נוספים.

הטיפול התרופתי המקובל ב[[סרטן עור]] הוא בתרופת דקרבזין, אבל רק עד 30% מהחולים מגיבים לטיפול. ניסויים קליניים לטיפולים חדשים לחולים כבר נעשים במוסדות רפואיים בארץ. באגודה למלחמה בסרטן מציינים כי ישראל נמצאת במקום השני בשיעור חולי סרטן העור, אחרי [[אוסטרליה]]. כמו כן מדי שנה מתגלים 10,000 מקרים של גידולים סרטניים בעור שאינם קטלניים, אך הם משאירים נזקים אסתטיים על העור ופוגעים באיכות החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully