וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים מקבלים הקלות בבגרויות ב"קומבינה"

24.2.2006 / 10:29

התלמידים פונים לקבל את ההקלות אצל פסיכולוגים שיושבים בוועדות המאשרות את ההקלות. משרד החינוך: אלו מעשים חמורים

מורים והורים מתלוננים, כי תלמידים שעברו איבחון בתשלום אצל מאבחנים ופסיכולוגים, על מנת לקבל הקלות בבחינות הבגרות, משפרים באופן משמעותי את סיכוייהם לקבל את ההקלות. זאת משום שהפסיכולוגים הנותנים את האיבחונים, גם מכהנים בוועדות המאשרות את ההקלות לתלמידים.

בעיתון "מעריב" דווח, כי המורים טוענים שמספיק שחבריהם של הפסיכולוגים ישבו בוועדה ידעו מי נתן את חוות הדעת. לדבריהם, בהתנהלות זאת יש טעם לפגם, ונוצר הרושם כאילו יש מאבחנים שווים יותר ושווים פחות.

ב-2005 קיבלו 55,909 תלמידים הקלות בבחינות הבגרות, הכוללות בחינות בעל פה במקום בכתב, הארכת זמן הבחינה, התעלמות משגיאות כתיב ועוד הקלות נוספות. 8,000 מהתלמידים קיבלו את ההקלות בוועדות המחוזיות ברחבי הארץ.

מנהלת אגף ליקויי למידה במשרד החינוך, יהודית אלדור, אמרה בתגובה כי אם נכונות הטענות, הרי שמדובר במעשים חמורים, אך לה לא ידוע על מקרים כאלה. לדבריה, אם אכן כך קורה, הרי שבעלי המקצוע חוטאים למקצועם, וכי ישנן הנחיות האוסרות על מאבחן לדון בתיק אליו הוא קשור בדרך זו או אחרת.

אלדור אמרה עוד, כי בכוונתה לכנס את ראשי הוועדות ולהבהיר שוב את ההנחיות המחייבות לשמירה על אנונימיות של חברי הוועדה. לטענתה דברי ההורים מדליקים נורה אדומה, וכי גם אם מדובר במקרה בודד, משרד החינוך יהדק את הפיקוח על הוועדות. אלדור ציינה כי מדי שנה מתכנסות מאות וועדות, אך קיים מחסור של אנשי מקצוע בתחום איבחון לקויות למידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully