וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: "מסחר תנודתי בשבועות הקרובים"

טל לוי

24.2.2006 / 9:42

הפועלים: "המדדים ישמרו על יציבות - מומלץ להשקיע במניות בודדות ולא בהשקעות במדדים"

"השוק צפוי להמשיך להיות תנודתי בשבועות הקרובים, כאשר על המסחר צפויים להשפיע בעיקר הגורמים הבאים: מגמות המסחר בחו"ל, התפתחויות בזירה הפוליטית ופרסום הדוחות הכספיים", כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירת סוף השבוע. "עלייה ברמת אי הוודאות הובילה להידוק הקשר בין המסחר בחו"ל והמסחר בשוק המקומי בשבועות האחרונים".

הגורמים העיקריים שצפויים להשפיע על המגמה בשוק הם: המסחר בשווקי חו"ל ובארה"ב בפרט, התרחשויות חריגות בזירה הפוליטית והביטחונית, המשך פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2005 וכניסת כסף חדש לשוק המקומי. בטווח הארוך יותר צפוי, כי המסחר יחזור למגמה חיובית, בעיקר לנוכח הצפי להמשך הצמיחה הכלכלית ולשמירה על היציבות הפיננסית.

בבנק הפועלים כותבים דברים דומים ומעריכים, כי בטווח הקצר, נוכח הקירבה לבחירות ולדו"חות השנתיים של החברות, לצד אי הוודאות הכללית בשוק, צפויים המדדים המובילים לשמור על יציבות ברמות הנוכחיות. לפיכך, מומלץ לבחור בהשקעה במניות בודדות מתוך רשימת המניות המומלצות של יחידת המחקר, ולא בהשקעות במדדים.

עם זאת, בטווח הארוך סבורים שם, כי לאחר הבחירות ותקופת הדו"חות הכספיים צפויה ירידה ברמת אי הודאות ב-3 המישורים העיקריים: הפוליטי, המדיני והכלכלי. על כן, ובהנחה שההתפתחויות יהיו חיוביות, הבורסה עשויה לחזור למגמה החיובית, בעיקר בזכות המשך המגמה החיובית הצפויה בביצועי החברות עצמן. אי לכך, ממליצים בבנק הפועלים להחזיק בחשיפה מצומצמת למניות המקומיות בתיק ההשקעות ביחס לחודשים האחרונים. במקביל, רואים בחיוב את מגמת המשקיעים לגוון את התיק במניות זרות וממליצים להמשיך ולעשות כן על מנת לפזר את הסיכון בתיק ההשקעות.

בשוק הסולידי, כותבים בבנק לאומי בעיקר על האפיק הצמוד. בעוד שהמדדים בחודשים הקרובים צפויים להיות נמוכים יחסית, ישנם מספר גורמים המבליטים את אטרקטיוויות האפיק הצמוד, בהם: האפשרות להמשך העלאת ריבית ועליית התשואות באג"ח חו"ל (המשפיעות בעיקר על האפיק השקלי), ההגנה שמספק האפיק הצמוד במקרה של התפרצות אינפלציונית, והמענה שהוא נותן לגופים פיננסיים המחפשים אחר השקעות ארוכות טווח ונטולות סיכון אינפלציוני.

בהפועלים רואים דווקא במק"מ כ"השקעה טובה שהסיכון הגלום בו נמוך", לאור רמת התשואה הגבוהה שהוא מספק (5.60%).

בשוק המט"ח, צופים בלאומי מסחר תנודתי בהשפעת אירועים גיאו-פוליטיים והמשך האצה של השקעות ישראליות בחו"ל. בבנק הפועלים כותבים, כי בטווח הקצר צפוי השקל להיסחר בתנודתיות תוך נטייה להמשך מגמת הפיחות, לאחר שבנק ישראל הפתיע והותיר את הריבית השקלית ללא שינוי, ואת פער הריביות ב-0.25% בלבד. למרות הדברים, נראה כי מגמת הפיחות מוגבלת, שכן ההערכות הן כי העלאת הריבית השקלית רק נדחתה לחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully