וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט והכרישים

דרור עזרא

24.2.2006 / 8:40

דרור עזרא חושב שאולמרט הוא הפוליטיקאי הכי מסוכן לסביבה ולטבע, והצבעה בשבילו היא כמו לתת כרטיס אשראי פלטינה לא מוגבל לחולה שופינג מועד

בזמן האחרון אנו מתבשרים שעוד ועוד מראשי הרשויות נוהים אחרי אולמרט, כאילו היה החלילן מהמלין. כמו החלילן מהמלין, אולמרט מנגן מנגינה שרק ראשי הרשויות יכולים להאזין לה ולנהות אחריה לאבדון. אותה מנגינה עוברת ליד האוזן לבני תמותה רגילים.

אולמרט אומר שני דברים שמאוד מושכים את ראשי הרשויות. הראשון - מתן קרקע כמעט חינם ליזמים והשני - "ביטול הועדות המחוזיות" הן מילות קסם שמעלות קולות הנאה מפיהם של ראשי הרשויות. "ביטול הועדות המחוזיות" - משמעות ביטול של חסם מפני בניה חסרת היגיון, והנטייה של ראשי הרשויות לשפות את מקרוביהם בזכויות בניה.

לא צריך להיות זבוב על הקיר במשרדו של אולמרט כדי לדעת זאת, בועדת הכלכלה של הכנסת ב-22.03.04 אמר אולמרט, כי "צריך סוף כל סוף לבטל חלק ניכר מהוועדות המחוזיות כי אין בהן צורך, אין בהן תועלת". ובועדה לביקורת המדינה ב28/07/03 אולמרט אמר: "כשרוצים להשפיע על מחירי דיור ומחיר קרקע... אתה מציף את השוק בקרקעות זמינות כדי לאפשר לבנות במקומות שונים, במינימום מחיר ולפעמים במחיר אפס".

אולמרט הוא חלומם הרטוב של בעלי ההון בישראל. הוא מאמין שלקרקעות בישראל אין ערך ולכן צריך לתת אותן כמעט בחינם ליזמי נדל"ן, שיבנו עוד ועוד על הריאות הירוקות שלנו, בתירוץ הקלוש שזה יוריד את מחירי הדירות.

מי שבקיא בעשייתו של אולמרט יודע שלא ענייני ביטחון עומדים בראש מעיניו, אלא נושא הקרקעות ומינהל מקרקעי ישראל. הוכחה לכך הייתה ימים בודדים לאחר אשפוזו של שרון, כשההחלטה הראשונה שאולמרט העביר הייתה מתן הטבות בזכויות בקרקע, בשווי של מיליארדים לחקלאים.

הצבעה לאולמרט היא כמו לתת כרטיס אשראי פלטינה לא מוגבל, לחולה שופינג מועד. אולמרט מחזיק בידיו את הרכוש הכי יקר של ישראל, קרקעות המדינה, כאחראי על ממ"י. סביר להניח ששתי הפעולות השלטוניות הראשונות שיעשה במקרה שיזכה בבחירות הן שיחרור סיטוני של קרקעות ליזמי הנדל"ן וביטול ועדות מחוזיות כי שם יש לירוקים, "הנודניקים האלו", אפשרות לעכב פיתוח.

אם היו שואלים אותי, גם לפני אשפוזו של שרון, מי הפוליטיקאי הכי מסוכן לסביבה ולטבע, הייתי עונה ללא היסוס - אולמרט. אולמרט הוא פוליטיקאי חסר מעצורים, שלא מבין שריאות ירוקות במדינה קטנה כמו ישראל הם הכרח ולא מותרות. אם אולמרט יהיה בשלטון ב-4 השנים הקרובות ללא איזונים פוליטיים ראויים הנזק שהוא יגרום יהיה נזק לדורות.

אז מי שגר בישוב שראש הרשות בו עבר לתמוך באולמרט, צריך לדאוג ולדאוג מאוד, כי קיים סיכוי גדול שהשטח הירוק שעל יד ביתו יהפוך לאזור בניה בשנים הקרובות. זאת כמובן לקול התשואות של ראשי הרשויות ויזמי הנדל"ן.

הצבעה למפלגתו של אולמרט ב-28 במרץ משמעותה מתן יד חופשית לאולמרט לעשות ככל העולה על רוחו ברכושנו, ממש כמו להכניס את כרטיס האשראי האישי שלנו לתוך הקלפי.

*הכותב הוא מועמד לכנסת ה-17 ברשימת מפלגת הירוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully