וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים משכילים נפגעים יותר מאלצהיימר

רויטרס

23.2.2006 / 16:58

מחקר חדש העלה, כי על כל שנת השכלה נופלת היכולת השכלית אצל חולי אלצהיימר ב-0.3% יותר מאצל חולים בעלי השכלה בסיסית

אחוזי הנסיגה השכלית אצל חולי [[אלצהיימר]] קשורה באופן ישיר לרמת ההשכלה של החולה. כך עולה ממחקר שפורסם בירחון ה[[נוירולוגיה]], ניורכירורגיה ופסיכיאטריה.

הממצאים החדשים מבוססים על מחקר שנעשה אצל 312 חולים הגרים בניו יורק, אשר אובחנה אצלם מחלת אלצהיימר לפני 5.6 שנים בממוצע. הם עברו יותר מתשע בדיקות ניורופסיכולוגיות.

בדרך כלל, היכולת השכלית נופלת אצל חולי אלצהיימר ב-9% מהנורמלי מדי שנה. עם זאת, ד"ר ניקולס סקארמס ועמיתיו למחקר מהמרכז הרפואי באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, מצאו כי על כל שנת השכלה נוספת הירידה ביכולת השכלית גדלה ב-0.3%.

המחקר מצא עוד, כי זיכרון ומהירות ביצוע, אשר כוללים את היכולת להסתגל לשינויים ולארגן מחשבות, הם האזורים שהושפעו בצורה החריפה ביותר על ידי רמות ההשכלה.

בדיקות נוספות הראו, כי הקשר בין רמת השכלה לנסיגה שכלית לא הושפע מגיל, תפקוד שכלי בזמן אבחון המחלה או מדדים אחרים הידועים בהשפעתם על תפקוד המוח, כמו דיכאון ומחלות בכלי הדם.

החוקרים מציינים בדו"ח, כי מחקרים קודמים סיפקו עדויות לפיהן שנות השכלה רבות יכולות לדחות את מחלת האלצהיימר. מדובר בתאורית "אגירת הקוגניטיביות", אשר קידמה, לדברי החוקרים, את היכולת להסביר את השפעת ההשכלה על מחלת האלצהיימר.

תאוריה זו, הם מסבירים, מניחה שלאנשים משכילים יש יותר מלאי של ידע, כך שהסימפטומים של מחלת האלצהיימר מופיעים מאוחר יותר. עם זאת, המחקר מצא כי ברגע שהסימפטומים של המחלה מופיעים, הנזק אצל אנשים משכילים גבוה יותר מאנשים אנשים פחות משכילים, כך שהירידה בתפקודי השכל מהירה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully