וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הגלדיאטורים נלחמו לפי כללי הקרב

רויטרס

23.2.2006 / 16:38

מחקר גופות גלדיאטורים עולה שהלוחמים פעלו לפי כללים הוגנים, ולא השתמשו באלימות ללא מעצורים בזירה, כפי שהיה נהוג במלחמה

חוקרי רפואה משפטית קבעו כי ה[[גלדיאטורים]], אשר נלחמו, חיו ומתו עבור בידור ההמונים בזירה הרומאית, אך ככל הנראה, פעלו לפי כללי משחק ברורים, ונמנעו מאלימות פראית.

בדיקות נערכו על שאריהם של 67 גלדיאטורים אשר נמצאו באתר העתיקות [[אפסוס]] בטורקיה, שהייתה מרכזה של חלקה המזרחי של [[האימפריה הרומאית]]. המחקר הוכיח כי הגלדיאטורים נמנעו מקרבות עקובים מדם, וצייתו לכללי קרב מוסדרים.

פגיעות בקדמת הגולגולת של הלוחמים, הצביעו על כך שכל יריב שעמד מולם, השתמש בכלי נשק אחד בלבד במהלך כל קרב. אלימות פראית וחסרת מעצורים, כמו זו שהייתה נהוגה בשדות הקרב לפני כ-2,000 שנה, נשארה מחוץ לזירת הגלדיאטורים, והמפסיד, ככל הנראה לא מת מוות ביסורים, אלא מוות מהיר.

על אף העובדה שהמתחרים חבשו קסדות, 10 מהגופות הנבדקות הראו סימנים של מוות כתוצאה ממכה בצד הראש, ייתכן כתוצאה ממכה שהנחית עליהם מוציא להורג שהיה מאחורי הקלעים, וסיים את מלאכתו של הגלדיאטור המנצח, שלא צלח במשימתו להרוג את המפסיד.

המחקר מאשר את מה שהונצח על קירות ה[[קולוסיאום]], בו נלחמו הגלדיאטורים. התחריטים על קירות הזירה מראים גלדיאטורים אשר מציייתים לשורה של חוקי קרב ברורים.

קת'לין קולמו מאוניברסיטת הארוורד, אשר הייתה היועצת ההיסטורית של הסרט "גלדיאטור", אישרה את נכונות ממצאי המחקר. "העובדה שרוב גולגולות הנבדקים לא היו פגועות בצורה קשה, מראה שהייתה משמעת קרב בקרב הגלדיאטורים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully