וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס בביירות: לפרק את חיזבאללה מנשקו

רויטרס

23.2.2006 / 13:19

מזכירת המדינה האמריקאית הביעה את תמיכתה בניסיונות ההתנתקות של לבנון מסוריה. היא הגיעה לביקור בלבנון ללא הודעה מוקדמת

שרת החוץ של ארה"ב, [[קונדוליסה רייס]], הגיעה היום ל[[לבנון]] תחת אבטחה כבדה, כדי להביע תמיכה בממשלה הלבנונית בניסיונה להתנער משליטת סוריה. ביקורה מתקיים בימים של מתח גובר בלבנון, אחרי שהקואליציה האנטי-סורית במדינה השיקה קמפיין להדחתו של הנשיא אמיל לחוד, המקורב לדמשק.

רייס תימנע מפגישה עם לחוד. לדבריה, עליו להתפטר בגלל קשריו לסוריה. "הם צריכים נשיאות שמביטה קדימה ולא אחורה, ומגנה על הריבונות הלבנונית, אבל זו החלטה שהם יצטרכו לקבל", אמרה רייס.

רייס לא הודיעה על ביקורה המתוכנן בלבנון, בגלל חששם של גורמים ביטחוניים, אחרי שבחודשים האחרונים נרצחו כמה דמויות אנטי-סוריות. כוחות צבא ומשטרה לבנוניים סיירו ברחובות בזמן שהשיירה המאובטחת שלה נסעה ברחובות ביירות.

תהליך התפתחותי בלבנון

רייס אמורה לפגוש גורמים בכירים הנאבקים למען עצמאות לבנון. היא אמרה שביקורה הוא אות לכך שהקהילה הבינלאומית עומדת לצידה של לבנון נגד "איומים" וכיבוש חשאי. היא חזרה על הדרישה האמריקאית לפרק את ארגון ה[[חיזבאללה]] מנשקו בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, אבל הוסיפה כי היא לא מציבה לממשלה תאריך יעד לעשות זאת.

"זהו חלק מתהליך התפתחותי שמתרחש בלבנון", אמרה רייס, "ואנחנו ניסינו להביע תמיכה בתהליך הזה. אבל אין ספק שחייבים ליישם את החלטת מועצת הביטחון".

רייס אמרה גם שהיא תלחץ לשיתוף פעולה עם חקירה של האו"ם בנוגע למותו של ראש הממשלה [[רפיק אל חרירי]] לפני שנה. גורמים לבנונים אמרו כי רייס תקיים שיחות עם ראש הממשלה, פואד סניורה, שר החוץ, פאוזי סלוח', ופוליטיקאים אנטי-סוריים כמו סעד אל חרירי, בנו של ראש הממשלה המנוח. רייס תשוחח בטלפון עם יו"ר הפרלמנט, נביה ברי, ידיד קרוב של דמשק, אבל לא תיפגש עמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully