וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום בטבע

מורן כרמון

23.2.2006 / 11:27

בית הקפה האורגני Humanature רכש במהרה קהל לקוחות קבוע, אבל נראה שהמטבח סובל עדיין מחוסר יציבות

בהיותי בעלת נטייה מפותחת לר?צות, אני נוהגת לחוש אחריות רבה כלפי מלוויי בבתי הקפה השונים. כל עיוות פרצוף מצידם נוכח קפה דלוח, כל השארה של אוכל בצלחת, הכל נרשם ויושב לי על הלב כאילו הייתי השף הראשי. חברתי הטובה ה' היא הקשה לריצוי מכולם. אף שהיא מעידה על עצמה כמי שמתענגת על אוכל משובח, בכל שנותינו המשותפות לא הצליחו המנות שסעדה בחברתי להעלות אפילו בדל חיוך על שפתיה האנינות.אני רואה בזה כישלון אישי שלי.

השבוע קבענו ה' ואני לקפה, והתלבטנו היכן לשבת. יש שני בתי קפה חדשים שרציתי לסקור. לאחד קוראים לו כפית, וכולו עשוי מכפיות, או משהו כזה. השני זה Humanature, בית קפה על טוהרת האוכל האורגני. ה' הציעה שנלך על הכפיות, אבל אני ידעתי שהיא עושה את זה מתוך נדיבות כלפיי: בית קפה עם כפיות נשמע כמו משהו שיהיה קל לכתוב עליו. אני, לעומת זאת, הערכתי שבית קפה אורגני יקפיד על איכות האוכל שבו, ושהסיכוי לשמח את ה' במנה טעימה גדול יותר דווקא שם. הוחלט, אפוא, להסתפק בינתיים במזלגות.

ההתחלה היתה מבטיחה. לבית הקפה Humanature, שנפתח באחרונה בבן יהודה, יש חלל פנימי נאה, עיצוב שעושה שימוש רב בעץ, בר, ספות ונרות על השולחנות. אף שהמקום נפתח לפני פחות מחודשיים, נראה שכבר הצליח לגבש סביבו קהל לקוחות קבוע. מלצר על כדורי מרץ קיבל את פנינו בהתלהבות אדירה והגיש לנו תפריטים מגוונים. המקום מציע ארוחות בוקר (עד השעה 13:00), סלטים, כריכים, מנות ראשונות (מרק, קובה), מנות עיקריות המבוססות על טופו או על פסטה וכן משקאות אורגניים. המחירים, כנהוג בענף האורגני, לא זולים.

מיץ תפוחים אורגני הוא משקה האלים

ה' הזמינה שיפודי טופו רוזמרין ברוטב טריאקי ותפוז סיני על מצע אורז פרא (47 שקל) וסמיתס סמואל, בירה אורגנית בהירה (28 שקל). המלצר הנמרץ שיבח אותה על בחירותיה המצוינות, מה שמילא אותי באופטימיות. אני הזמנתי פסטה איולי שרי (39 שקל).

ברוח המקום, אפשר לבחור פסטה מחיטה מלאה, אבל אני העדפתי את האופציה המושחתת. לשתייה הזמנתי מיץ תפוחים. מיד כשהגיעו המנות התברר שהמחמאות על הבחירה המוצלחת הגיעו דווקא לי - הפסטה היתה מצוינת. בתוך צלחת עמוקה הוגשה כמות לא גדולה של ספגטי, מתובל בשמן זית, שום, זיתי קלמטה, עגבניות שרי וגבינת צאלה מגוררת. שיפודי הטופו של ה', לעומת זאת, איכזבו. לדבריה, טעמו של התפוז הסיני דומיננטי מדי, ושאר הטעמים לא ממש השתלבו. מיץ התפוחים (מחיר גבוה: 20 שקל לכוס) היה משכר מרוב עושר. וגם הבירה היתה טובה.

לקינוח הזמנו הפוך קטן (10 שקלים) ופחזניות טבע האדם (31 שקל), שעליהן המליץ המלצר בהתלהבות. נכון לעכשיו "יש בעיה" עם תפריט הקינוחים, כך שהפחזניות היו כמעט האופציה היחידה. כרגיל עם המלצות המלצר, גם הפעם היה מדובר בנפילה, ובצק הפחזניות הזכיר לחמניות כשרות לפסח. ה' המסכנה השאירה הכל בצלחת, ואני, המסכנה עוד יותר, הבטחתי שבשבוע הבא נלך על כפיות.

Humanature. בן יהודה 69. טל': 5290262. פתוח: א'-ה' 8:00-23:30, ו' 8:00-16:00, שבת 19:00-23:30.

בקטנה:

סקס אפיל: בריאותי
חומר אנושי: אמא אדמה
עיצוב: עצי ונאה
מצב רוח: נטול ציניות
גישה: מתאמצת מדי
מסך עשן: יש על מי לסמוך
הפוך קטן: 10 שקלים
ליד ההפוך: מנות קלות על טוהרת האורגני
טיפ: מיץ תפוחים אורגני הוא משקה האלים
שורה תחתונה: לחובבי הז'אנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully