וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים הפסידו - ההאשמות החלו

23.2.2006 / 0:29

ארה"ב הפסידה לפינלנד 4:3 ורוסיה ניצחה את קנדה 0:2, והמירמור נשמע בתוך הנבחרות. צ'כיה - סלובקיה 1:3, שבדיה - שוויץ 2:6

ארבעת משחקי רבע הגמר התקיימו אתמול (רביעי), כשרוסיה, שבדיה ופינלנד עשו את העבודה ועלו לחצי הגמר. מי שלא הגיעו לשם, ומאוד בצדק יש לומר, הן הנבחרות המאכזבות של ארה"ב וקנדה.

האמריקאים היו רעים מאוד בטורניר ולמרות התקוות להתפוצץ בהמשך היו אנמיים כהרגלם, ולמרות שכבשו שלושה שערים מול פינלנד העדיפה, נוצחו 4:3 ועפו. והביקורת לא איחרה לבוא - מבפנים. "הנבחרת הזו אמורה להיות טובה ומשומנת אבל היא לא", אמר מייק מודאנו הותיק, שסופסל ברוב השליש השלישי והקריטי. המאמן פיטר לאביולט לא התייחס לביקורת של מודאנו ואמר: "היו מספר שחקנים שלא הביאו איתם את היכולת הרצויה". מנכ"ל הנבחרת, ג'ון וודל, אמר בדמעות: "הגענו לכאן עם ציפיות גבוהות והכל התפוצץ לנו בפנים. אבל חייבים להמשיך ולהסתכל קדימה, אין מה לעשות".

ולא רק ארה"ב בחוץ, גם הנבחרת שמצפון, קנדה, הודחה, אחרי הפסד 2:0 ליריבה הותיקה, רוסיה. מרטין ברודור עמד היטב בשער ומנע 31 שערים, אבל לא יכול היה לעצור את הדסקית ששלח לעברו אלכסנדר אובצ'קין המצוין פחות משתי דקות לתוך השליש השלישי בפאוור פליי. 23 שניות לסיום, שוב בעודף שחקן, חתם ויקטור קוזלוב את התוצאה, ורוסיה עולה לחצי הגמר. גם אצל הקנדים נשמעה ביקורת רבה עוד לפני המשחק הזה, וסביר להניח שהעיתונים הקנדיים ישמיעו את קולם אחרי התצוגה המבישה של הנבחרת, שכללה שתי השתקות, בהן אחת לשוויץ.

שבדיה עלתה עם ניצחון 2:6 על שוויץ לחצי הגמר. אי אפשר לומר שהכלל הישן של "היזהר ממה שאתה מבקש" עבד פה, כשההימור של השבדים על פגישה עם שוויץ הצליח להם. מאטס סונדין הבקיע שני שערים, הנריק סדין, סמואל פאהלסון, פרדריק מודין והנריק זאטברג הרעידו גם הם את הרשת של מרטין גרבר. רומאנו לם ומארק סטרייט עם השערים לשוויץ.

התאחדות ההוקי קרח הבין לאומית הודיעה כי תשים עין על השבדים במהלך הטורניר אחרי ההצהרות של המאמן בנט אנקה גוסטאפסון ש"כדאי לנו להפסיד לסלובקיה כדי לקבל את שוויץ". אבל סביר להניח שכעת הכל ייעלם, והשבדים, שלא שיכנעו בסיבוב הראשון, שוב נראים מפחידים. "היה עלינו לחץ מהטורנירים הקודמים, אבל עשינו את הצעד הראשון כדי להסיר אותו", אמר המגן ניקלאס לינדסטרום.

גם סלובקיה, שהרשימה מאוד בבתים המוקדמים, בחוץ אחרי הפסד לצ'כיה 3:1. הצ'כים הוליכו 0:2 לאחר שני שלישים עם שערים של מרטין רוצ'ינסקי בשליש הראשון ומילאן היידוק בלב השליש השני. פחות מארבע דקות מפתיחת השליש האחרון החזיר מריאן גאבוריק את סלובקיה למשחק ונבחרתו החלה להפעיל לחץ כבד, אבל לא הצליחה להכניע את מילאן חניליצ'קה, עם 20 עצירות מ-21 נסיונות. בסיום עברו הסלובקים לשחק עם רשת ריקה ובחוסר שחקן, מה שהיה יותר מדי עבורם, ומרטין סטראקה חתם את התוצאה שלוש שניות לסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully