וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הסביבה נגד בנימין נתניהו

23.2.2006 / 0:02

ארגון "חיים וסביבה" ביקר דברי יו"ר הליכוד, לפיהם יתן ליזמים לקנות נדל"ן בצמתים מרכזיים, ואמר כי הדבר יגרום לבניית קניון בכל צומת

ארגון "חיים וסביבה", המייצג את ארגוני הסביבה בישראל, טוען כי יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, מחזר אחר הקולות והממון של כרישי הנדל"ן על חשבון הסביבה ואיכות החיים של תושבי ישראל. זאת, בעקבות דבריו של נתניהו לפיהם אם ייבחר לראשות הממשלה "יחסל את מנהל מקרקעי ישראל, כך שיזמים וחברות עסקיות יקנו את הנדל"ן בצמתי תחבורה מרכזיים". דבריו של נתניהו צוטטו שלשום בעיתונות הכלכלית.

מנכ"לית הארגון, עו"ד אלונה שפר (קארו) אמרה בעקבות דבריו של יו"ר הליכוד, כי "משמעות הדברים היא בניה של קניון בכל צומת וחנק של כל ריאה ירוקה. חלוקת משאבים ציבוריים כאתנן פוליטי אינה דבר חדש במדינת ישראל. בשנים האחרונות ראינו כיצד מחלקים את קרקעות המדינה לבעלי ההון או לבעלי אינטרסים עם לובי חזק. כך הורשו החקלאים לבנות על קרקעות חקלאיות, כך קודמה תכנית שערורייתית של בניית ישובים חדשים בגליל ובנגב בניגוד להחלטות של מוסדות התכנון של מדינת ישראל, ועתה מנסה נתניהו לקרוץ לבעלי ההון ולנדל"ניסטים ולהפריח הבטחות על 'בניה בכל צומת'".

עו"ד שפר קראה לכל ראשי המפלגות להתחייב כבר עתה כי אם ייבחרו – ידאגו לנושאי הסביבה. "תפקידו של ראש הממשלה הבא ושל מנהל מקרקעי ישראל הוא לדאוג לכך שיישום תכנית המתאר הארצית החדשה שאושרה על ידי ממשלת ישראל (תמ"א 35) תתבצע מתוך ראייה ארוכת טווח, הדואגת לפיתוח אך מקפידה על תכנון שמאפשר איכות חיים ובריאות לציבור. תכנית מתאר, שמירה על הסביבה ושטחים פתוחים אינם דברים בעלמא, אלה המסגרות שיבטיחו לנו ולדורות הבאים מינימום של איכות חיים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully