וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליברלים במצרים התלוננו בפני רייס

רויטרס

22.2.2006 / 20:15

קונדוליסה רייס, נפגשה עם הזרם הליברלי במצרים, שהתלונן על ממשלת מצרים שאינה מאפשרת פעילות פוליטית לזרמים החילוניים

ה[[ליברלים]] ב[[מצרים]] אמרו היום בפגישתם עם מזכירת המדינה האמריקאית, קונדוליסה רייס, כי הממשלה המצרית מסייעת לאופוזיציה המוסלמית לדחוק הצידה כל פעילות פוליטית אחרת. רייס עודדה את הליברלים להתאגד ולשוחח עם הממשלה על המצב. לטענת רייס, ארה"ב תמשיך ללחוץ על הממשלה המצרית להוציא לפועל את תכנית הרפורמה שהגה הנשיא [[חוסני מובארק]] במהלך הבחירות שנערכו שנה שעברה.


רייס נפגשה עם שבעה חברים מהזרם הליברלי, כולם דוברי אנגלית ומזוהים עם ארגונים חילוניים בפוליטיקה המצרית. בשיחה לא דיברו בחיוב אודות "אחוות האחים המוסלמים", המפלגה האיסלאמית שהפכה לאופוזיציה הגדולה ביותר שידעה מצרים בבחירות בשנה שעברה. "אחוות האחים המוסלמים" מונה 88 חברים מתוך הפרלמנט המצרי, שמונה 454 מושבים.

טארק חאג'י, סופר ליברלי, אמר ל[[קונדוליסה רייס]] כי ארה"ב צריכה לתת לממשלה המצרית עצה כיצד "למשוך את השטיח מתחת לרגליה של 'אחוות האחים המוסלמים'" . לטענתו, נסיון להיפטר מהם אינו דמוקרטי, ולכן יש לבדוק כיצד ניתן להתחרות בהם. אחד הליברלים טען שהמפלגה המסלמית חזקה הרבה יותר משנראה כלפי חוץ, זאת משום שישנו וואקום פוליטי במצרים שמאפשר להם לצבור כוח.

במסיבת עיתונאים שערכה רייס יחד עם שר החוץ המצרי אחמד אבו ר'יט, אמרה רייס שהמארועות הפוליטיים במצרים בשנה האחרונה כללו כשלונות ואכזבות. לפי הפקחים במצרים, הבחירות לנשיאות בהן זכה מובארק ב-89% מהקולות וכן הבחירות לפרלמנט, נפגעו רבות מהתערבות הממשלה ומאלימות של כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully