וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבדים שולטים

23.2.2006 / 0:59

זהב לשבדיה בקרוס קאנטרי גברים ובסלאלום נשים, גמר בקרלינג נשים וחצי גמר בהוקי קרח. ערעור צרפתי על מירוצי השליחים נדחה

אירועי אתמול (רביעי) בטורינו נפתחו במיאוצי הספרינט בקרוס קאנטרי, כשבין הגברים ניצח השבדי ביורן לינד, שסיים בזמן של 2:26.05 דקות. אחרי לינד הגיע הצרפתי רודי דאראגון, 0.6 שניות בלבד אחרי לינד ובארד זכה שבדי אחר, טוביאס פרדריקסון, 1.3 שניות אחרי המנצח. האיטלקי כריסטיאן זורזי, גיבור ניצחון השליחים של איטליה, סיים רביעי ולא זכה במדליה.

לינד ניצל את העובדה שמתחרהו הגדול, טור ארנה הטלנד, הודח מהתחרות כבר בחצי הגמר. בכך החמיץ הטלנד הזדמנות לזהב בקרוס קאנטרי. הוא ניסה לעקוף את לינד בחצי הגמר ונפל שמאלה. במקצה הוא דורג אחרון.

באותו עניין: התאחדות הסקי הבינלאומית דחתה טענה של צרפת לפיה פרדריקסון ביצע קיצור דרך במירוצי השליחים, מה שהעניק לשבדיה את הארד. הצרפתים סיימו במקום הרביעי, ופסילה שבדית היתה מעניקה להם את הזהב.

בין הנשים העניקה צ'נדרה קרופורד זהב לקנדה, לאחר שסיימה בזמן של 2:12.3 דקות. שבע עשיריות השניה אחריה סיימה הגרמניה קלאודיה קונצל ושלישית, בהפרש של שתי מאיות השניה בלבד מקונצל, הגיעה הרוסיה אלינה סידקו. זוהי מדליית זהב שלישית בלבד לקנדים.

סנובורד סלאלום: בשוך הסערה

השליטה בסלאלום הייתה שייכת לאחים השווייצרים סיימון ופיליפ שוך, שהעפילו לגמר והשאירו את מדליות הזהב והכסף במשפחה. פיליפ ניצח בשני המקצים, בראשון ב-0.88 שניות ובשני ב-0.73 שניות וזכה בבכורה. בגמר ה"קטן" זכה האוסטרי זיגפריד גארבנר, שגבר על הצרפתי מתיו בוזטו ב-0.41 שניות ועלה לפודיום כדי לקבל את הארד.

סלאלום: היום של השבדים נמשך היטב

יאניסה קוסטליץ' הקרואטית, המועמדת הראשית לזהב, סיימה לא טוב את המקצה המוקדם שלה, התמקמה אחריו רק חמישית ופיספסה את המדליה. הקרב התנהל בין השבדית אניה פיירסון והאוסטרית ניקול הוספ, כשהשבדית מסיימת ראשונה את המקצה הראשון והוספ את השני. בסוף זה נגמר ב-29 מאיות השניה לטובת פיירסון, שניצחה עם תוצאה של 1:29.04 דקות בשני המקצים, לפני הוספ עם 1:29.33. שלישית סיימה אוסטרית אחרת שמכירה כבר את דוכן המדליות, מארליס שילד, עם 1:29.79. קוטסליץ' המאכזבת סיימה רק 15 שניות אחריה.

קרלינג: פינלנד תפגוש את קנדה בגמר הגברים, שבדיה את שוויץ בנשים

נשים: שבדיה ניצחה את נורבגיה 4:5 ותתמודד עם שוויץ, שהכניעה את קנדה 5:7. הנורבגיות היו בפיגור ברוב שלבי המשחק אבל הישוו בחלק התשיעי (מתוך עשרה) ל-4:4. אלא שבחלק העשירי זרקה דורדי נורברג את הדסקית, שהותיר את השבדיות עם הניצחון.

שוויץ ניצחה את קנדה 5:7. השוויצריות פיגרו 1:0, לפני שרשמו שלוש נקודות כדי לעלות ל-1:3. הן כבר היו ביתרון 2:5, הפער צומק ל-4:5, אבל יכולת קבוצתית מצוינת בחלק השמיני העלתה את השווייצריות ל-4:7 וסייעה להן להיאבק על הזהב.

בין הגברים גברה קנדה על ארצות הברית 5:11. האמריקאים הוליכו 0:1, הקנדים חזרו, ועד סוף החלק השמיני המפגש היה שקול. בחלק התשיעי עשו הקנדים 5 נקודות והכריעו את חצי הגמר. בגמר יפגשו הקנדים את נבחרתה של פינלנד שגברה על בריטניה 3:4 אחרי משחק שקול, שהוכרע רק בחלק העשירי והאחרון, עם נקודה לזכות הפינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הוקי קרח: שבדיה ופינלנד בחצי הגמר

ארבעת משחקי רבע הגמר מתקיימים הערב, כששבדיה כבר עלתה עם ניצחון 2:6 על שוויץ לחצי הגמר. אי אפשר לומר שהכלל הישן של "היזהר ממה שאתה מבקש" עבד פה, כשההימור של השבדים על פגישה עם שוויץ הצליח להם. מאטס סונדין הבקיע שני שערים, הנריק סדין, סמואל פאהלסון, פרדריק מודין והנריק זאטברג הרעידו גם הם את הרשת של מרטין גרבר. רומאנו לם ומארק סטרייט עם השערים לשוויץ.


נבחרת פינלנד ניצחה את נבחרת ארצות הברית, והעפילה אף לחצי הגמר האולימפי. הפינים שהוכיחו יכולת מצויינת מתחילת הטורניר, גברו 3:4 על האמריקאים שהציגו יכולת חלשה. אולי ג'וקינן הצטיין עם שני שערים בשליש השני עבור פינלנד שבשני החלקים הראשונים ניצחו פעמיים 1:2, ולפני השליש האחרון הוליכה 2:4. האמריקאים צימקו אך לא הצליחו להשוות מול היריבה העדיפה.

ולא רק ארה"ב בחוץ, גם הנבחרת שמצפון, קנדה, הודחה, אחרי הפסד 2:0 ליריבה הותיקה, רוסיה. מרטין ברודור עמד היטב בשער ומנע 31 שערים, אבל לא יכול היה לעצור את הדסקית ששלח לעברו אלכסנדר אובצ'קין המצוין פחות משתי דקות לתוך השליש השלישי בפאוור פליי. 23 שניות לסיום, שוב בעודף שחקן, חתם ויקטור קוזלוב את התוצאה, ורוסיה עולה לחצי הגמר.

צ'כיה - סלובקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully