וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירווינג סרב להתנצל בפני קורבנות הנאצים

רויטרס

22.2.2006 / 15:20

מכחיש השואה הבריטי טען שמנסים להשתיק אותו, ואמר כי להיסטוריונים יש זכות להטיל ספק בגרסאות הרשמיות של ההיסטוריה

ההיסטוריון הבריטי, דיוויד אירווינג, שנידון השבוע באוסטריה ל-3 שנות מאסר בגין הכחשת השואה, סרב היום להתנצל בפני קורבנות הנאצים ואמר כי לא ישתיקו אותו. אירווינג אמר לרשת הטלוויזיה הבריטית סקאי, שהוא האמין כי להיסטוריונים מותר להטיל ספק בגרסאות רשמיות של ההיסטוריה, והוסיף שלחופש הדיבור "יש זכות לטעות, ולפעמים אני טועה".

אירווינג נשפט לשלוש שנות מאסר, והתובע האוסטרי ביקש אתמול להאריך את תקופת המאסר. אירווינג, שכינה את משפטו "תיאטרון" אמר: "אני בא ממדינה חופשית ואני לא אתן לאיש להשתיק אותי. הם רוצים להאריך את תקופת המאסר כדי להשתיק אותי לזמן רב יותר. הם לא יצליחו".

בתשובה לשאלה אם הוא מתחרט על הצער שגרם לניצולי השואה ומשפחותיהם, אמר אירווינג כי "המשמעות של חופש הביטוי היא לומר דברים שאנשים אחרים לא רוצים לשמוע. ואם זה גורם להם צער, חלק מזה הוא הבעיה שלהם וחלק מזה הוא הבעיה שלי".

אירווינג אמר בראיון כי הוא לא הכחיש את השואה, אבל הודה כי דעותיו השתנו ככל שלמד יותר את הנושא. "אני לא אוהב את הביטוי 'מכחיש שואה'", הוא הוסיף. "לכל היסטוריון שפוי יש את הזכות לפתוח את החבילה הזו, שהתקשורת תארה כשואה, לבחון את המרכיבים שלה ולומר 'אני מאמין לחלק הזה ולרוב אני מאמין, אבל יש דבר אחד שאני לא מאמין לו'. וזה מה שעשיתי. זו לא הכחשת השואה. זה לומר 'תקשיבו, אני לא פתי, אני רוצה שאמרו לי את האמת ורק את האמת. זה לא ממש חרטה, אלא יותר ניסוח מחדש של עמדתך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully