וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרן הבירה הפלסטיני מתאים עצמו לחמאס

22.2.2006 / 14:02

"בירה טייבה", מבשלת הבירה הפלסטינית היחידה, תשווק "בירה לא אלכוהולית" עם תווית ירוקה, לכבוד מפלגת השלטון החדשה

כמו כל יזם טוב, יודע יצרן הבירה נדים חורי כי הסתגלות תהיה המפתח לשרידת מבשלת טייבה שבבעלותו תחת שלטון החמאס האיסלאמי. בסוכנות הידיעות AFP דווח, כי חורי, שצפה את ניצחון החמאס בחודש שעבר, החליט לפתח מוצר חדש – בירה לא אלכוהולית ("בירה שחורה") הנושאת תווית ירוקה, צבעה של מפלגת השלטון החדשה.

"אמרתי לעצמי, למה לא לשים לזה תווית ירוקה כדי שזה יתאים?" אומר חורי, המנהל את מבשלת השיכר היחידה ברשות הפלסטינית. "כל הלקוחות ישימו לב לירוק, שהוא צבע דגל החמאס".

הגרסה הלא-אלכוהולית של בירה טייבה תצא לאור בקיץ הקרוב ותנסה לכבוש חלק מהשוק המקומי. בירה שחורה היא משקה פופולרי בחלק ממדינות המפרץ הפרסי השמרניות, שם אסורה מכירת אלכוהול על פי החוק.

פוטנציאל הרווח של הנישה הזו הוכח לפני ארבע שנים, כשענקית הבירה הייניקן רכשה את "משקאות אל-אהרם", יצרנית הבירה השחורה הגדולה במצרים, תמורת 280 מיליון דולר.

חורי אומר שיתחיל בקטן עם המוצר החדש שלו, אולי רק כמה מאות בקבוקים בתחילה, אבל זה לא אומר שאין לו חלומות גדולים. מבשלת טייבה, הממוקמת בכפר הררי ונוצרי סמוך לרמאללה, מוכרת לדברי חורי כ-600 אלף ליטרים של בירה בשנה, שהם כמחצית מתפוקת השיא של העסק, שהושג בשנת 2000, ממש לפני פרוץ האינתיפאדה השנייה.

כבר שנים שחורי אינו מצליח למכור את הבירה שלו ברצועת עזה, מאז שחמושים הציתו את המחסן של מפיציו שם והקיצונים האיסלאמיים באזור הפכו את מכירת האלכוהול לבלתי אפשרית.

חורי מקווה שהמוצר החדש שלו ישנה את הגישה כלפיו. "אני לא רוצה להבריח את הבירה שלי בפלסטין. אני מאמין שיש לי הזכות למכור את התוצרת שלי ברצועת עזה", אומר חורי, שמוסיף לעסק שלו נופך לאומי ומתגאה בכך ש"בכל פעם שאנחנו מוכרים בקבוק בירה, זה עוזר לבנות את מדינת פלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully