וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתעורר

רועי כ"ץ

22.2.2006 / 9:41

רועי כ"ץ מקווה שהבנאדם היחיד שיכול להעיר את מערכת הבחירות הרדומה והאנמית יפסיק לעשות טעויות של טירון

בוקר טוב בנימין נתניהו. לאחר שתקום היום מהמיטה תוכל לגשת לטבלת הייאוש הקטנה שתלויה בחדר העבודה ולסמן עוד איקס עד יום ההכרעה בקלפי. בשעה שתצחצח שיניים מול המראה, תביט לרגע בדמות שנשקפת אליך ותנסה לברר אם אתה מכיר אותה. כשתתלבש, תושיט יד אל הכיס הפנימי בחליפה היוקרתית ותשלוף כרטיס ביקור עליו כתוב (עדיין) "בנימין נתניהו, יו"ר הליכוד ומועמד המפלגה לראשות הממשלה".

מערכת הבחירות הזו חושפת את נתניהו כפי שמעולם לא נראה לפני כן. פוליטיקאי עייף, נטול "קילר אינסטינקט" ורשלן. בעבר אף אחד לא היה מעז להוציא כרזת בחירות עם תמונה שלו מלפני עשור, טעות של חובבנים שעלתה למועמד הליכוד בעיקר בלעג אך הדליקה גם כמה נורות אדומות בקרב תומכיו. אפילו אזרחים שסולדים ממשנתו הפוליטית של נתניהו ומאידיאולוגיה אותה הוא מייצג, מסתכלים בתימהון איך הפך אביר הספין לעוד נושא כלים מותש בזירה הפוליטית.

המפץ שכפה אריאל שרון על הפוליטיקה הישראלית השאיר את הליכוד מרוסק ומייחל בצורה נואשת למנהיגות. נתניהו הצליח אמנם לגבור על סילבן שלום בדרך לכיבוש מצודת זאב, אבל גילה במהרה שהנזק אותו השאיר שרון צרוב בגוף המפלגה מדרג חברי הכנסת ועד לפעילי השטח. גם הפריימריס במרכז המפלגה לא עשו חסד עם היושב ראש החדש-ישן, העשירייה הפותחת של הליכוד היא חסרת כריזמה ומפסידה בנוק אאוט לכוורות שמקיפות את אולמרט ועמיר פרץ.

אבל עם כל ההתחשבות בבעיות של נתניהו, ולאף אחד לא באמת אכפת מהן, ככה לא מנהלים מערכת בחירות. לביבי יש עדיין מה לומר בכמה נושאים בהם הוא יכול לעורר דיון ציבורי נוקב. דווקא שר האוצר לשעבר יכול לגרום לחשיפת האג'נדה הכלכלית של "קדימה" - בליכוד יופתעו אולי לגלות שאת הציבור מעניין הרבה יותר מי חזק נגד עמלות הבנקים מאשר מי חזק נגד החמאס. נדמה שנתניהו, ששנים ארוכות שיווק עצמו כמומחה לטרור מתקשה להבין שצריך להחליף דיסקט ולמתג את עצמו מחדש.

אין טור ארוך מספיק כדי לפרט את שגיאותיו של נתניהו, במיוחד בשנים בה כיהן כראש ממשלה. אבל צריך גם להודות שהפוליטיקה הישראלית אינה יכולה להרשות לעצמה "לוותר" על פוליטיקאי מיומן, מוכשר ומושך אש כמו ביבי. נדמה שרק האיש שרבים כל כך אוהבים לשנוא יכול להעיר את מערכת הבחירות הרדומה והאנמית. הליכוד יספוג ככל הנראה את אחת התבוסות הקשות בתולדותיו בעוד קצת יותר מחודש, אבל יש גם דרך להפסיד. אם יו"ר הליכוד לא יתעורר, אפשר כבר להודיע לחנויות כלי המטבח ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב להכין את המשחזות, בסוף מרץ החבר'ה ממצודת זאב יבואו להשחיז את הסכינים הארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully