וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן רוצה להנהיג עונש מוות לטרוריסטים

22.2.2006 / 7:01

יו"ר ישראל ביתנו הודיע על כוונתו לקדם הצעת חוק שתגזור מוות על רצח במהלך פעולת טרור. "זו הבהרת עמדה ברורה לחמאס", אמר

אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, הודיע כי הוא מתכוון לקדם הצעת חוק בכנסת, לפיה העונש על רצח במהלך פעולת טרור יהיה גזר דין מוות. בראיון ל"מעריב" אמר ליברמן, כי האופציה הקיימת היום בחוק הצבאי, ומאפשרת הוצאה להורג כעונש על בגידה, גרימת מלחמה עם ישראל וסיוע לאויב במלחמה, היא "מעורפלת". לדבריו, "חייבים להנהיג פה [[עונש מוות]] למחבלים. זו הבהרת עמדה ברורה לפלסטינים עם עליית ה[[חמאס]]".

"כל העסקאות שמחזיקים בהן אנשים במאסר עולם יוצרות מצב שבו כדאי למחבלים לבצע פעולות ללקיחת בני ערובה", אמר ליברמן. "זה בדיוק מה שקרה עם שלושת החיילים בלבנון", הסביר ליברמן. הוא הדגיש שהוא אינו מציע עונש מוות על רצח, אלא אם בוצע במהלך פעולת טרור, והוסיף גם כי דין טרוריסט יהודי – כגון נתן זדה – צריך להיות אותו דין.

למרות תמיכתו בעונש המוות, ליברמן אמר כי העונש צריך להישאר מהלך נדיר. "יש מקרים שבהם אין ברירה, כמו במקרה של אייכמן, וכך צריך לעשות מדי פעם גם עם מחבלים במקרים אכזריים במיוחד. זה מסר שישראל צריכה לשדר כלפי חוץ – שרוצחים טרוריסטים לא יצאו מזה בחיים".

עונש המוות אמנם קיים, כמצוין, בישראל, אולם היא נחשבת לאחת מהמדינות שביטלו אותו הלכה למעשה, כיוון שהאדם היחיד שהוצא להורג בארץ היה [[אדולף אייכמן]], מבכירי המשטר הנאצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully