וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנים: סוכם מיזוג שלוש חברות הכבלים

ערן גבאי

21.2.2006 / 19:51

הבנקים יחזיקו 30% בחברה הממוזגת; תשובה, פישמן וידיעות אחרונות יחזיקו 47% . מתב צפויה להוציא מחר הודעה לבורסה

המיזוג המשפטי בין שלוש חברות הכבלים סוכם היום - כך אומרים הלילה גורמים המקורבים לשיחות המיזוג. אותם גורמים טוענים כי מתב, מתוקף היותה חברה בורסאית, תוציא בקרוב הודעה לבורסה בעניין פרטי המיזוג.

נודע כי על פי ההסכם, שנחתם היום בין הבנקים ובין בעלי המניות בכבלים, האחזקות בחברת הכבלים הממוזגת יהיו: הבנקים - לאומי, הבינלאומי, דיסקונט והפועלים - יירדו לאחזקה של 30%, לעומת כ-41% שהם היו אמורים להחזיק בהתאם לסיכומים קודמים; יתר בעלי המניות יחזיקו יחדיו בכ-47% מחברת הכבלים הממוזגת, כשפישמן יחזיק ב-16.3%, מוזס יחזיק ב-16%, תשובה יחזיק ב-14.6% והציבור יחזיק ב-23.1%.

עוד נודע כי לבנקים יהיה יצוג בדירקטוריון החברה הממוזגת, ובחברות הכבלים מעריכים כי המיוזג יושלם סופית ויקבל את כל האישורים הנדרשים מהרגולטורים - המפקח על הבנקים, הממונה על ההגבלים, המועצה לשידורי כבלים ולוויין ומשרד התקשורת - בתוך 4-3 חודשים. בכיר בכבלים אמר אתמול כי "סוף סוף יהפכו הכבלים לחברה נורמלית שיכולה לקבל החלטות במקום אחד".

המשבר בכבלים נמשך כמעט 4 שנים, מאז אפריל 2002, אז קרסה חברת הכבלים תבל תחת חוב של כ-3 מיליארד שקל ונזקקה לסיוע בית המשפט כדי לשרוד. לחברה מונה נאמן מטעם בית המשפט, צבי יוכמן, שהפעיל וניהל מאז את החברה, שמניותיה עברו לידי הבנקים.

בתקופה האחרונה הגיע המשבר סביב שיחות המיזוג לשיא, כשהבנקים - המחזיקים במניות תבל - לא הצליחו להגיע להסכמות בעניין הנוסחה למיזוג חברות הכבלים ובחנו אפשרות של מכירת מניות תבל באמצעות מכרז.

המפקח על הבנקים, הממונה על ההגבלים העסקיים והמועצה לשידורי כבלים ולוויין האיצו בבנקים להגיע להסכמות, אחרת בכוונתם היתה לכפות על הבנקים מכרז כפוי למכירת המניות, שהיה פוגע בשווי הבטוחות שבידם.

הגדילה לעשות המועצה לשידורי כבלים ולוויין, שאיימה בנקיטת צעדים נגד הכבלים בגין הפרה של חובת המכירה של מניות הבנקים בזמן. הסנקציות עשויות היו להיות חילוט של הערבות שהפקידו הכבלים במועצה לשידורי כבלים ולוויין בגובה של 27 מיליון שקל, ואף חיוב החברות להוציא אזהרה ברורה להתליית הרישיון שלהן.

ידוע שהבנקים הסכימו ביניהם באחרונה, כי לא תהיה עסקה נפרדת עם כמה מהם בכל הנוגע למכירת מנויים למתב כחלק מאיזון גובה החוב בין מתב (כ-650 דולר למנוי) לבין חברת הכבלים הממוזגת (כ-800 דולר למנוי), ועל כן בנוסחה שסוכמה בין הבנקים, ירד חלקם של הבנקים באחזקות החברה הממוזגת מ-41% ל-30% בתמורה לאיזון היקף החוב מול בעל השליטה במתב, יצחק תשובה. למעשה מתב קנתה את ייתרת המניות של הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully