וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים מאונ' בן-גוריון עורכים סמינר במצרים

21.2.2006 / 16:58

הסמינר, חלק מפרויקט יחודי של המחלקה ללימודי המזה"ת, עוסק בתרבות, הפוליטיקה וההיסטוריה המצרית תוך ביקור באתרים הרלוונטיים

קבוצה של 44 סטודנטים מהמחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בן-גוריון, מקיימת בימים אלו סמינר מיוחד במינו ב[[מצרים]]. הסטודנטים, תלמידי תואר ראשון ושני, לומדים בקהיר סמינר סמטריאלי מרוכז בן 12 ימים, במסגרת פרוייקט ייחודי של המחלקה. הסמינר עוסק בתרבות, הפוליטיקה וההיסטוריה של מצרים באופן בלתי אמצעי, תוך ביקור באתרים ההיסטוריים הרלוונטיים.

במסגרת הסמינר, למשל, שיעור בנושא תרבות ה[[פרעונים]], משולב בביקור בפירמידות ושיעור על [[מלחמת יום הכיפורים]], מלווה בביקור במוזיאון המנציח את מלחמת אוקטובר מזווית ראיה מצרית. במהלך הסמינר כל אחד מהסטודנטים מציג במקום הרצאה, שהכין מבעוד מועד. במסגרת השהות במצרים, לומדים הסטודנטים גם את יסודות השפה הערבית. הקבוצה, אליה נלווים מספר סטודנטים מצרים, זוכה להתעניינות רבה מצד התקשורת המצרית.

יוזם הפרוייקט הוא יו"ר מרכז הרצוג לחקר המזרח התיכון והדיפלומטיה באוניברסיטות בן-גוריון, ד"ר יורם מיטל, המתמחה בהיסטוריה ובתרבות של מצרים. "המטרה היא לצמצם את הבורות הרווחת בקרב סטודנטים צעירים בישראל לגבי העולם הערבי, והביקור הזה במצרים 'פותח את הראש' שלהם לגבי התפיסות המקובלות, ולא אחת מוטעות, ומנתץ סטריאוטיפים לא נכונים", הוא אמר. "הכוונה היא שהסטודנטים ירגישו במרחב המזרח התיכון כבביתם, לאחר שיבואו במגע עם האנשים, עם ההיסטוריה והתרבות של הארץ שבה הם למדו אודותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully