וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אסר על מפעל "מילובן" להזרים שפכים לנחל הנעמן

21.2.2006 / 17:02

המפעל, המייצר תאית מסיבי כותנה, טען כי הדבר יצריך קיצוצים ופיטורי עובדים. עמותת "צלול" מברכת על "החלטה אמיצה וחשובה"

בדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה בפרשת הזרמת השפכים של מפעל "מילובן" ל[[נחל הנעמן]], פסק השופט יצחק כהן, כי הוא מאמץ את פסיקת בימ"ש השלום שהתקבלה לפני כחודש וחצי, בה נקבע כי על מפעל "מילובן" להפסיק את הזרמת השפכים לנחל הנעמן באופן מוחלט, וכי יימצאו פתרונות ומקורות כספיים אשר יאפשרו את המשך תפקודו של המפעל ללא ההזרמה לנחל.

המפעל, העוסק בייצור תאית מסיבי כותנה, ערער לבית המשפט המחוזי בטענה כי אם ימלא את צו בימ"ש השלום ייאלץ להתמודד עם נזק כלכלי כבד ביותר, ייאלץ לפטר עובדים ולסגור את המפעל.

בהכרעה אליה הגיע השופט כהן היום, קבע כי על המפעל למצוא פתרונות לסילוק שפכיו שלא דרך הזרמתם לנחל הנעמן, גם אם הדבר כרוך בעלויות גבוהות.הבהחלטתו כתב השופט: "אני מתקשה להסכים למצב, בו צו של בית המשפט יאפשר למפעל לבצע פעולה שנאסרה עליה בחוק, שהרי לא המפעל ולא בית המשפט עומדים מעל החוק". ביהמ"ש קבע, כי להנהלת המפעל ניתנים 19 ימים להתארגנות, לקראת הפסקת ההזרמה וכי ב-12 במרץ תופסק ההזרמה באופן סופי.

מ[[עמותת "צלול"]] נמסר בתגובה, כי החלטת בית המשפט המחוזי היום היא "החלטה אמיצה וחשובה, המאמצת כללים ראויים לשמירה על איכות הסביבה ומהווה אבן דרך חשובה בתהליך שיקום נחלי ישראל מזיהום מתמשך הנובע מאינטרסים כלכליים. במשך זמן רב, במסכת ארוכה, היינו עדים לדחיות שונות של ערעורי הנהלת מפעל מילובן הן בבתי המשפט, והן ע"י נציב המים. כעת, לכשתידחה בקשה זו גם ע"י חברי הועדה למתן היתרים, נוכל לומר בבטחה כי נושא זיהום הנחלים בישראל הוטמע כדת וכדין בתודעת הציבור הישראלי, וקיבל את המקום הראוי לו".

עזר פישלר, רכז עמותת "צלול" בחיפה והצפון אמר כי :"יש לשים סוף לניסיונותיהם של מעסיקים להחזיק את עובדיהם כבני ערובה בפני הדרישה לעמוד בתקני איכות סביבה ו"צלול" משוכנעת, כי גם חברי הוועדה למתן היתרים ישכילו להבין זאת, ולא יאשרו את ההזרמה לנעמן, בדיון שיתנהל שבוע הבא. זיהום נחלי ישראל ממקורות תעשייתיים מהווה את אחד הגורמים העיקריים לזיהום מימי החופין שלאורך הים התיכון. יש לשפר את איכות הקולחין המוזרמים לנחלים ולאמץ את תקני "ועדת ענבר" כמחייבים ע"פ חוק, משימה עיקרית בעלת חשיבות לאומית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully