וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתר עבודה של פלסטיני נשלל ללא נימוק

20.2.2006 / 19:50

תושב כפר סמוך לחברון עתר לבג"ץ, כדי שיורה לצה"ל לנמק השלילה. מאז שנלקח ממנו ההיתר הוא מתקשה לפרנס את 10 ילדיו

ארגון "קו לעובד" עתר היום לבג"ץ בשמו של עובד פלסטיני, שהיתר העבודה בישראל נשלל ממנו. הארגון מבקש מבית המשפט להורות לצה"ל לנמק מדוע לא ייתן לעותר כרטיס מגנטי והיתר כניסה לצורך עבודה בישראל.

העותר, תושב הכפר דיר אל עאסל תחתא הסמוך ל[[חברון]], נשוי ואב לעשרה ילדים, שמונה מהם קטינים. הוא הועסק בשנים 1972- 2001 אצל מעסיקים שונים בישראל בתחום הבניין והשיפוצים, כשהוא מחזיק בכל האישורים הנדרשים לעבודה, לרבות כרטיס מגנטי. בשנת 2001, כשפנה לחידוש הכרטיס המגנטי שלו במשרדי המנהל האזרחי בחברון, נמסר לו שהכרטיס לא יחודש.

מאז ניסה העותר להבין מדוע נשלל ממנו הכרטיס המגנטי, אך ה[[שבכ]] והמנהל האזרחי סרבו לנמק זאת. לדברי הארגון לעותר אין כל קשר, עקיף או ישיר, לפעילות עוינת נגד ישראל, הוא מעולם לא ישב במעצר או במאסר, ואין לו כל מעורבות בפעילות פלילית או ביטחונית. מאז שנשלל ממנו ההיתר מצבו הכלכלי קשה מאוד, והוא מתקשה לפרנס את משפחתו.

לפני כשנתיים נתפס העותר כשוהה בלתי חוקי בבאר שבע. הוא לא נלקח למעצר, ומכך, אומרים ב"קו לעובד", ברור כי איש גם לא חושד בו בפעילות עוינת לישראל. העותר עבד בשנים האחרונות כפועל בניין בשטחים, בשכר של 40-50 שקל ליום, אולם מזה כחודשיים הוא אינו מצליח למצוא כל עבודה. הוא מבקש לחזור ולעבוד בישראל כדי לפרנס את משפחתו.

מדובר המנהל האזרחי נמסר בתגובה כי "לתושב קיימת מניעה ביטחונית ואיסור כניסה לישראל מטעם גורמי הביטחון. אי לכך, לא ניתן להנפיק עבורו כרטיס מגנטי ו/או היתר כניסה לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully